אוסטרליה – מבזבזים יותר ומפיקים יותר

אוסטרליה – מבזבזים יותר ומפיקים יותר

מצב הרוח של הצרכן האוסטרלי לא הושפע מן המיתון העולמי, כך על פי נתוני סקר שנערך לאחרונה במדינה. הצרכנים האוסטרלים שבו לרכוש מוצרי יוקרה. בתוך כך, רשמה המדינה עלייה בהפקת ויצוא יהלומים ברבעון האחרון.
מדיווחים המגיעים מן היבשת החמישית עולה כי הצרכנים האוסטרלים אופטימיים ומתנהלים כבימי שגרה. סקר שנערך לאחרונה במדינה הראה כי הצרכנים האוסטרלים חזרו לרכוש יהלומים ומוצרי מותרות. אוסטרליה, על פי עדויות הסוחרים נפגעה מן המשבר הכלכלי העולמי בצורה מתונה יחסית.

"אנשים אופטימיים", מעיד יהלומן מהעיר פרת' (Perth), "העדות לכך היא שאנשים רוכשים תכשיטים למרות שלא מדובר בצורך קיומי". על פי מנהל חנות תכשיטי יוקרה בפרת', תכשיטים בשווי 50,000 דולר נמכרים באופן קבוע. "התשוקה לתכשיטים ומוצרי מותרות לא נעלמה", הוא מדגיש.

בתוך כך מסרו הרשויות האוסטרליות כי המדינה הגדילה את יצור היהלומים ברבעון שבין ינואר למרץ ב-101.1% ל-4.573 מיליון קארט של יהלומים באיכות אבני חן ובאיכות תעשייתית.

יצוא היהלומים מן המדינה עלה בחודשים ינואר-מרץ ב-39.5%  בהשוואה לאותו רבעון בשנת 2008  והסתכם ב- 3.175 מיליון קארט. עם זאת, בהשוואה לרבעון שקדם לו נרשמה ברבעון האחרון ירידה של 41.5%  ביצוא. ערכם של היהלומים שיוצאו עמד על 76 מיליון דולר, ירידה של 32.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עלייה של 14.5%  נרשמה בערכם הכולל של יהלומים באיכות אבני נוי אשר יוצאו בחודשים ינואר-מרץ, סך ערך היהלומים שיוצאו עמד על 36.8 מיליון דולר.

היקף יבוא היהלומים באיכות אבני חן  למדינה הסתכם ב 73,000 קארט ובשווי של 77.7 מיליון דולר. בהשוואה לשנה שעברה,  הנתון משקף ירידה של 18.9% בהיקף היבוא  ושל 19% בערך היהלומים המיובאים.