Jovella 2009: התעשייה עם הפנים קדימה

Jovella 2009: התעשייה עם הפנים קדימה

תערוכת Jovella 2009 נפתחה אתמול. כ-100 חברות ומעצבים הציגו בדוכנים מגוון רחב של אבני חן ויהלומים, תכשיטים, ציוד מקצועי ואביזרי תצוגה. ביומה הראשון של התערוכה נרשמה תנועה ערה של מבקרים.
תערוכת התכשיטים Jovella 2009 נפתחה אתמול (יום ג') בביקור של נשיא בורסת היהלומים, אבי פז ומנכ"ל הבורסה, יאיר כהן. לפז ולכהן התלוו המפקח על היהלומים מטעם משרד התמ"ת, שמואל מרדכי וסגנו, אריה לב. במהלך הביקור בתערוכה עברו פז ומלוויו בין הדוכנים, שוחחו עם המציגים והתרשמו מן האווירה החיובית.

אבי פז, נשיא הבורסה ליהלומים, אמר לאחר הביקור בתערוכה כי התרשם לטובה "מן התערוכה, מן הארגון, מן המציגים ומכמות המבקרים הנכבדה שביקרה בתערוכה ביומה הראשון. אני מברך על היוזמה, אני מברך את המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי ואת הממונה על התכשיטים, סיגל שידלובסקי, על פעילותם לקידום הענף והתעשייה. זוהי הזדמנות נהדרת לעסקים ואני מקווה", הוסיף הנשיא, "שבשנים הבאות נראה בתערוכה יותר יהלומנים".

שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים מטעם משרד התמ"ת אמר כי "התערוכה היא הזדמנות מצויינת לעשיית עסקים דווקא בזמן משבר. ההתרשמות שלי הייתה כי במהלך כל היום הייתה תנועה ערה של מבקרים. אני מאמין כי המשבר יוביל אותנו למקומות חדשים".

סיגל שידלובסקי, הממונה על תעשיית התכשיטים  מטעם משרד התמ"ת, סיפרה כי "למרות שבשנה שעברה היו יותר מציגים, כמות המבקרים ביומה הראשון של התערוכה הייתה מרשימה מאוד. לאורך כל היום נרשמה פעילות ערה בתערוכה וההתעניינות מורגשת גם ברמת תיאום הפגישות עבור הקניינים שמגיעים מחו"ל". לדבריה, "למרות המשבר הכלכלי העולמי, ישנה תנועה ואנשים מצביעים ברגליים".  

בקרב המציגים נרשמה השתתפות ניכרת מצד תעשיית אבני החן. באחד הדוכנים מצאנו שיתוף פעולה מעניין בין חברה דרום אפריקאית המתמחה באמרלדים לבין יהלומן ישראלי.  שיתוף הפעולה נוצר בעקבות הרצון של בעלי החברה לעלות לארץ בקרוב.

יזם נוסף שמתכנן עלייה הוא בעליה של רשת התכשיטים הדנית "פנדורה". "פנדורה" מוכרת חלקי תכשיטים עשויים מכסף המיועדים להרכבה ולשינוי מודולרי על ידי הצרכנים בהתאם לאירוע עבורו נדרש התכשיט. בעליה של החברה, צעיר דני, מעוניין לעלות לארץ ועתה הוא מבקש לאתר זכיינים שיפיצו את תכשיטיה של החברה בישראל.

עוד ניתן היה למצוא בין המציגים מעצבי ומעצבות תכשיטים שזו להם הפעם הראשונה שבה הם מציגים את עיצוביהם בתערוכה כלשהי. נציגי חברות ישראליות אשר השתתפו בפעם הראשונה בתערוכה סיפרו כי הם גילו את השוק הישראלי מחדש וכי Jovella היא הזדמנות טובה להגיע לקהל הביתי.

לתערוכה הגיעו קניינים מצ'כיה, גרמניה, נורבגיה ועוד. בנוסף, ליוו אנשי התמ"ת ומכון הייצוא קניינית קנדית אשר מגיעה מדי שנה לתערוכה ובוחרת תכשיטים שיוצגו בגלריות במונטריאול, קנדה.