הוקמה ועדה בינלאומית לעידוד שיווק היהלום

הוקמה ועדה בינלאומית לעידוד שיווק היהלום

ועדה בינלאומית הוקמה במטרה לעודד את מאמצי השיווק של הענף. "נפעל לחיזוק הביקוש הצרכני ליהלומים", הודיע צוות ההיגוי של הוועדה.
במהלך סוף השבוע האחרון גובשה ועדה אשר תתמקד בעידוד צרכנות יהלומים בעולם. הוועדה (The International Diamond Board (IDB, הוקמה בבריטניה כיוזמה משותפת של כל חברות הכרייה הגדולות. הוועדה תפעל באופן משותף לקידום ענף היהלומים כולו. את צוות ההיגוי של הוועדה הובילו De Beers, Alrosa, Rio Tinto, BHP Billiton    ו Harry Winston.

הוועדה תקדם את הענף ברחבי העולם באמצעות פרוייקט שיווק גנרי של היהלום תוך הגברת הבטחון הצרכני במוצר. בהודעה שפירסמה  הוועדה נמסר "מטרתה העיקרית של IDB היא ליצור ולתחזק את הביקוש הצרכני ליהלומים ברחבי העולמים באמצעות שיווק יעיל".

הוועדה תקדיש את משאביה לתמיכה בכל שרשרת היצור בענף בכל האמצעים שיעמדו לרשותה. "אנו מגייסים תמיכה רחבה ככל האפשר במהלך", מסרו ראשי הוועדה, "ופונים לכל העוסקים בענף, לכל אורך שרשרת הייצור, להצטרף אלינו".

היוזמה לכינון הוועדה נולדה כתוצאה מפסגת חברות הכרייה שנערכה בסנט פטרסבורג  במהלך שנת 2008. בימים אלו בוחנת הוועדה דרכי פעילות אפשריות ומאתרת מנכ"ל שיוביל את פעילותה. בהמשך השנה צפויה הוועדה לגבש את המודל הארגוני ולגייס את צוות העובדים. בנוסף, במהלך בשנה הקרובה תיבנה  תוכנית פעולה שתתמקד ביחסי ציבור ושיווק.