סווטש: 17%- בהיקפי המכירה במחצית הראשונה של 2009

סווטש: 17%- בהיקפי המכירה במחצית הראשונה של 2009

על רקע נתונים המשקפים ירידות במכירות בשוק שעוני היוקרה, פרסמה חברת סווטש את נתוני המחצית השניה של שנת 2009. הנתונים משקפים ירידה במכירות החברה וברווחיה.
מוקדם יותר השבוע, פרסמה קבוצת סווטש את תוצאותיה הפיננסיות לששת החודשים הראשונים של שנת 2009. במחצית הראשונה של שנת 2009 הסתכמו מכירות החברה ב-2.3 מיליארד דולר, ירידה של 17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות נטו של החברה בתקופה זו עמדו על 280.9 מיליון דולר. עוד עולה מן הנתונים שפרסמה החברה כי במחצית הראשונה של שנת 2009 ירדו הרווחים התפעוליים של החברה בשיעור של 41.8% והסתכמו ב-321.9 מיליון דולר.  

בהודעה שפרסמה החברה נמסר כי לנוכח מגמת היציאה מן המיתון הכלכלי העולמי מקווה החברה לשפר את תוצאות המכירות שלה במחצית השנייה של השנה. בימים אלו שוקדת החברה על השקת מספר מיזמים ובהם שיתופי פעולה עם רשת חנויות היוקרה טיפאני וחברת השעונים אומגה.

בתוך כך, מדווחים מקורות בענף השעונים האמריקאי כי מכירות שעוני היוקרה בחודש יוני האחרון, ספגו ירידה משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2008. על פי נתוני חודש יוני, רשמו מכירות השעונים ירידות בשיעור של 21% במונחי סכומי מכירות ושל 16% במונחי יחידות שעון שנרכשו. סך המכירות של שעוני איכות בארה"ב במהלך חודש יוני עמד על 378 מיליון דולר.  את הפגיעה המשמעותית ביותר ספגו מותגי השעונים הנמכרים בטווח המחירים שבין 10,000 ל-25,000 דולר.

יחד עם זאת, פרשנות אופטימית של נתוני חודש יוני מציעה כי ניתן לזהות התאוששות בשוק השעונים. פרשנות זו מסתמכת על נתוני חודש מאי, אשר שיקפו עצירה מוחלטת של פעילות בשוק שעוני היוקרה. לעומתם מהווים נתוני חודש יוני שיפור ניכר וניתן לראות בהם אינדיקציה לעצירת מגמת המיתון.