התחזית של פדרציית הקמעונות האמריקאית (National Retail Federation) כוללת את המכירות של החודשים
נובמבר ודצמבר ומתייחסת לקטגוריות קמעונות מסורתיות ואינה כוללת רכישת רכב, דלק
ומסעדות.
התחזית מלמדת כי בתקופת החגים תרשם ירידה של 1% - ירידה משמעותית
ביותר בהשוואה לממוצע שנרשם ב – 10 השנים האחרונות של 3.9% צמיחה במכירות בתקופה
זו.
יחד עם זאת הירידה הצפויה בתקופת החגים של שנת 2009 היא קטנה יחסית
לעומת מה שקרה בתקופה המקבילה בסוף שנת 2008 – אז, בצל פרוץ המשבר הכלכלי העולמי,
נרשמה צניחה של 3.4% במכירות הקמעונאיות.
התחזית של הפדרציה מלמדת גם על התאוששות מסוימת שחלה בחודשים
האחרונים בשוק, התאוששות שתשפיע גם על דפוסי הצריכה בתקופת החגים – הנתונים מלמדים
כי בהשוואה לירידה של 3% במכירות הקמעונאיות במהלך כל השנה הרי שמכירות החגים
מסמנות התאוששות יחסית.
"בזמן שהכלכלה העולמית ממשיכה להתאושש מהמשבר הכלכלי הקשה והחריף
ביותר שידעו הקמעונאים האמריקאים בעשורים האחרונים, הצרכנים צפויים להתרכז בעיקר
ברכישת מתנות שימושיות והם צפויים לערוך קניותיהם על פי תקציב קבוע מראש" כך אומרת
הכלכלנית הראשית של הפדרציה רוזלינד וולס (Rosalind
Wells) בהודעה לעיתונות.
בחודשים האחרונים אמנם נרשמים סימני התאוששות בכלכלה האמריקאית
וביניהם נתוני מכירות טובים מן הצפוי בחודש אוגוסט והתאוששות ניכרת בשוק ההון אך
יחד עם זאת התחזית של הפדרציה מתרכזת בעיקר בחוסר הביטחון של הצרכן האמריקאי בעיקר
בכל הנוגע לביטחון תעסוקתי כמו כן חוסר היציבות שנרשמת בשוק הנדל"ן. נתונים אלה
ישפיעו בצורה ניכרת על האופן בו יתנהל הצרכן האמריקאי בתקופה זו.
בתגובה להתנהלות הצרכנית המאופקת צפויים הקמעונאיים להגביר את
מאמצי השיווק שלהם במטרה לזכות בתקציב המוגבל של הצרכן. במטרה למשוך את הלקוחות
צפויות בתחומים מסוימים כמו הלבשה ואלקטרוניקה הנחות משמעותיות ומבצעים אטרקטיביים
במיוחד.
נשיא הפדרציה טרייסי מולין (Tracy
Mullin) אומר כי "התחזית שצופה האטה במכירות היא לא מפתיעה והיא אינה בבחינת
חדשות לקמעונאיים שחווים שנה קשה ביותר מאז שהחל המשבר הכלכלי. הקמעונאיים נערכים
לירידה הצפויה במכירות בעיקר על ידי צמצום בהוצאות התפעול שלהם והם נערכים לכך
שעליהם למשוך את הלקוחות ולהציע להם הנחות משמעותיות".