עוד מסימני ההתאוששות

עוד מסימני ההתאוששות

עליה במכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר. פדרציית הקמעונות האמריקאית (NRF) מדווחת כי בחודש ספטמבר נרשמה עליה של חצי אחוז במכירות לעומת החודש הקודם.
נתוני הסטטיסטיקה של הפדרציה מלמדים עוד כי למרות הנתונים המעודדים שמלמדים על התחלת היציאה מהמיתון הרי שבהשוואה לחודש ספטמבר אשתקד מהווים הנתונים ירידה של 1.5 אחוז.

משרד המסחר האמריקאי, ממנו שואבת הפדרציה את הנתונים, מוצא כי בחודש ספטמבר נרשמה עליה, מתונה במכירות של כמעט כל הקטגוריות לעומת נתוני חודש אוגוסט. כך למשל עסקי המזון והמשקאות רשמו עליה של 0.7%, רשתות המזון רשמו עליה ניכרת של 0.9% ורשתות העוסקות במכירת מוצרי בריאות וטיפוח רשמו עליה של 0.8%.

בתחום הרהיטים נרשמה העלייה המשמעותית ביותר בחודש זה – 1.4% בהשוואה לחודש החולף. גם בתחום צריכת הדלק נרשם זינוק נאה של 1.1%.

דווקא חנויות העוסקות בצרכי בניה ובגננות היו בחודש ספטמבר יוצאות דופן והן רשמו ירידה של 0.2% בהשוואה לחודש אוגוסט.

נתוני המכירה מלמדים על כך שהצרכן האמריקאי חוזר להיות מעט פחות קשוח בנוגע להרגלי הצריכה שלווכי הוא מוכן להוציא יותר כסף.

רוזלינד וולס (Rosalind Wells) כלכלנית בכירה של הפדרציה אומרת כי "הצרכנים מתחיל לחוש קצת יותר בנוח והם מוכנים להוציא כספים על מוצרים שאינם נכללים ברשימת ה –MUST. אנחנו נכנסים לרבעון האחרון של השנה ויש לשער שהקמעונאים ימשיכו לנסות ולמשוך את הצרכנים לחנויות בעזרת הנחות ומבצעים".

חשוב לציין כי ממצאי הדו"ח של ה –RNF תואמים את החדשות שיצאו מחברת דלוייט אשר לפיהן אינדקס הוצאות הצרכנים עלה ב – 3.44% - זה החודש הרביעי ברציפות בו נרשמת עליה בנתונים וזאת תודות לעליה בשכר הריאלי ויציבות בשוק הנדל"ן ובנתוני האבטלה.

עכשיו רק נותר להמתין ולראות מה יקרה ברבעון האחרון של השנה שטומן בחובו את התקופה החשובה ביותר עבור ענפי תעשיה רבים וביניהם כמובן גם ענף היהלומים. האם הצרכן האמריקאי ישוב לחנויות בגדול או שאולי נמשיך לראות התאוששות מתונה ומדודה. ימים יגידו...