סין עוקפת את ארה"ב

סין עוקפת את ארה"ב

המגמה הכלכלית החיובית בשוק הסיני ממשיכה לצבור תאוצה. מחקרים מלמדים כי סין עוקפת את ארה"ב בכל מה שנוגע לרכישת מוצרי יוקרה.
מי שרוצה לקבל אינדיקציה נוספת על הכדאיות של פריצה לשווקים המתפתחים ובעיקר לערך המוסף שיש לנוכחות בשוק הסיני יכול ללמוד על כך ממחקר חדש שמתפרסם בימים אלה ומצוטט ב – Polished prices.

המחקר מלמד כי ההתחזקות של הכלכלה הסינית אל מול ההיחלשות של הכלכלה האמריקאית בעקבות השלכות המשבר הכלכלי מקבלת תנופה נוספת הבאה לידי ביטוי בכך ששוק צריכת מוצרי היוקרה בסין עוקף במימדיו את השוק בארה"ב.

עד כה החזיקו הצרכנים בארה"ב במקום השני בעולם בצריכת מוצרי היוקרה (במקום הראשון ניצבת באופן יציב יפן) אך בשנת 2009 עקפו הסינים את עמיתיהם האמריקאים.

המחקר מלמד כי שוק הצרכנות הסיני אחראי לכ – 25% מהצריכה העולמית של מוצרי יוקרה וכי למרב מותגי היוקרה הבינלאומיים (כ – 80%) יש נוכחות בשוק הסיני.

תחזיות צופות כי בשנת 2010 יגיע שוק צריכת מוצרי היוקרה בסין לשיא חדש והצריכה תעמוד על כ – 12 מיליארד דולר בשנה.