אם יש למישהו עדיין ספק קל שבקלים בנוגע לעתיד של מכירות היהלומים
והתכשיטים ברשת האינטרנט, כדאי לו לבחון את תוצאות הרבעון השלישי של חברת Blue Nile
. דווקא בתקופה של מיתון ושל סערה כלכלית מצליחה קמעונאית האינטרנט הגדולה לצמוח
ולשגשג.
הנתונים מלמדים על צמיחה של 2.4% בהשוואה לנתוני הרבעון השלישי של שנת
2008. החברה ייחסה את הגידול במכירות לשתי סיבות מרכזיות – גדילת השווקים
הבינלאומיים ומכירות חזקות בתחום של תכשיטים לכלות.
הרווח הנקי של החברה זינק ב – 10.3 אחוז לסך של 2.58 מיליון דולר.
זינוק חד נרשם בזירת המכירות הבינלאומיות שם נרשמה הכנסת שיא של 8.8
מיליון דולר בהשוואה ל – 6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – נתונים אלה מלמדים
על זינוק של לא פחות מ - 27.5%. חשוב לציין כי נטרול של העלויות הנגזרות מהבדלי
שערי מט"ח מלמד על עליה חדה עוד יותר של 34.8%.
"תוצאות הרבעון השלישי של השנה היו מצוינות והן מביאות לידי ביטוי את
המומנטום החיובי של העסק. חזרנו למצב של צמיחה והנבנו רוחיות נאה מאד" אמרה מנכ"לית
החברה דיאן אירווין (Diane Irvine).
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב – 14.8 מיליון דולר והחברה צופה
כי ברבעון האחרון של השנה יסתכמו המכירות נטו בכ – 109 מיליון דולר.
מכירות באינטרנט, כבר אמרנו?!