האמריקאים נולדו לקנות

האמריקאים נולדו לקנות

האנליסט האמריקאי קן גסמן קורא ליהלומנים הישראלים להמשיך להאמין בשוק האמריקאי. למרות המשבר הכלכלי הקשה צריך לזכור ש"האמריקאים נולדו לערוך קניות" (Americans were born to shop).
במפגש שקיים האנליסט האמריקאי קן גסמן (Ken Gassman) עם היהלומנים הישראלים במסגרת הצגת מחירון היהלומים החדש SRP DIAMONDS, הוא התייחס למה שקורה בשוק האמריקאי מאז פרוץ המשבר הכלכלי בספטמבר 2008.
 
גסמן, המבלה את מירב זמנו במעקב אחרי שוק הצרכנות והקמעונות האמריקאי, קרא ליהלומנים הישראלים להאמין בשוק האמריקאי ואמר – "למרות שעברתם את אחת התקופות הקשות ביותר בכלכלה האמריקאית אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות מכיוון שהעתיד נראה טוב".
 
"הצרכן האמריקאי נולד לערוך קניות ולרכוש והוא לא יוותר על הנטייה הזו" אמר גסמן והוסיף מייד -  "השאלה היחידה שנשאלת היא מה הוא יעדיף לרכוש. בסוגיה הזו יש לנושא אמון הצרכן חשיבות עליונה והמחירון החדש של היהלומים יחולל התפתחויות טובות מאד בזירה הזו".
 
גסמן ציין בדבריו כי המיתון הקשה לא יפגע לאורך זמן בצריכת התכשיטים והיהלומים בארה"ב והוא הדגיש את הנתון המדהים לפיו אוכלוסיית ארה"ב מהווה רק 5% מכלל אוכלוסיית העולם אך בכל מה שנוגע לצריכת יהלומים היא תופסת נתח של לא פחות מ – 50%.
 
בהתייחסו לתחזית המכירות של סוף השנה האזרחית בארה"ב, מכירות להן ממתינים העוסקים בענף בקוצר רוח, אמר גסמן – "המגמות הן בהחלט חיוביות ביותר. כשבוחנים את מה שקורה בשוק מאז תחילת 2009 מבחינים במגמה יציבה של התאוששות מדי חודש בחודשו ואנחנו צופים שבסיכום השנה תירשם צמיחה של כ – 3% בהשוואה לשנה החולפת".
 
במבט השוואתי לאורך שנים הציג גסמן את נתוני המכירות ואמר – "בשנת 2006 הסתכמו מכירות תכשיטי היהלומים בארה"ב ב – 9 מיליארד דולר ואילו בשנת 2007 נרשמה עליה קלה והמכירות הסתכמו ב – 9.1 מיליארד דולר. בשנת 2008 נרשמה צניחה דרמטית בעקבות המשבר הכלכלי והמכירות הסתכמו ב – 7.2 מיליארד דולר. התחזית שלנו מלמדת על כך שבשנת 2009 תרשם התחזקות והמכירות יסתכמו ב – 7.4 מיליארד דולר".
 
ובכן – במקביל למגמה המבורכת של חדירה לשווקים חדשים ומתפתחים חשוב שהעוסקים בענף היהלומים יתאזרו בסבלנות ובאורך רוח כי לשמחתנו הרבה הצרכן האמריקאי עוד לא אמר את המילה האחרונה...