יום שישי השחור

יום שישי השחור

הצרכנים האמריקאים צפויים להציף את החנויות ביום שישי השחור – סקר של פדרציית הקמעונות האמריקאית (NRF) צופה שהשנה תרשם צמיחה במספר הצרכנים לעומת מה שקרה בשנה שעברה.
נתוני סקר הצרכנות המקדים של הפדרציה מלמדים על כך שלא פחות מ – 134 מיליון בני אדם יצאו לסיבוב קניות במהלך סוף השבוע הקרוב. נתון זה הוא כאמור עליה לעומת השנה שעברה בה יצאו לקניות "רק" כ – 128 מיליון בני אדם.
 
"מבלי להתחשב במה שראינו בשבועות האחרונים בכל מה שנוגע לקידום מכירות, לקמעונאים יש עדיין מספר טריקים שהם ישלפו מהשרוול ברגע האחרון על מנת להלהיב את ציבור הרוכשים במהלך יום שישי השחור" אומרת נשיאת פדרציית הקמעונות (בתמונה) טרייסי מולין (Tracy Mullin).
 
יחד עם זאת נתוני הסקר מלמדים על כך שהצרכן האמריקאי עדיין נתון תחת השפעת טראומת המשבר הכלכלי העולמי – רק כ – 40 אחוז מכלל בני האדם שיצאו לחנויות מצהיר כי הוא מתכוון לבצע רכישות ולעומת זאת כ – 60 אחוז עדיין לא החליטו האם אכן לשלוף את הארנק -  הכל תלוי, כך עולה מהסקר, במבצעים ובהנחות שיציעו בתי העסק השונים.
 
מולין מדגישה כי נתוני הסקר מלמדים על כך שהצרכנים מחפשים "הנחות ומבצעים יוצאי דופן והקמעונאים ערוכים למגמה הזו. התחזית שלנו היא שבמהלך החודש הקרוב תהיינה מכירות בהיקף אדיר של מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים ופריטי הלבשה".
 
חנויות הכולבו והרשתות הגדולות צפויות למשוך את מירב הצרכנים האמריקאים אך במקביל יש לשים לב למגמה ההולכת ומתחזקת של רכישות באינטרנט – למעלה מרבע מהמשתתפים בסקר הצהירו כי אין בכוונתם לצאת מהבית כלל במהלך יום שישי השחור וכי הם יבצעו את רכישותיהם באמצעות המקלדת.
 
וכן, גם השנה אנחנו מצפים לראות את התורים הארוכים המשתרכים מחוץ לחנויות.