מנתונים שמפרסמת פדרציית הקמעונות בנוגע למה שהתרחש במהלך יום שישי השחור עולה
כי בחנויות ובאתרי הקמעונות המקוונים באינטרנט ביקרו לא פחות מ – 195 מיליון בני
אדם – עליה משמעותית בהשוואה ל – 172 מיליון הקונים שפשטו על החנויות בשנה
שעברה.
יחד עם זאת ממוצע הרכישה במהלך סוף השבוע עמד על כ – 343 דולר לאדם – נתון
המלמד על ירידה משמעותית בהשוואה לממוצע של כ – 372 דולר ביום שישי השחור של שנת
2008. בסך הכל הוציאו הצרכנים כ - 41.2 מיליארד דולר.
התחזית של הפדרציה היא כי מכירות החגים יסתכמו בסופו של דבר בכ – 437.6
מיליארד דולר – ירידה של אחוז אחד בהשוואה לשנה שחלפה.
הנתונים של הפדרציה הם תוצאה של סקר מדגמי שנערך בין ה – 26 וה – 28 בנובמבר –
סקר אשר לו יכולות להיות סטיות של עד כ – 1.4% בתוצאות.
"הצרכנים יצאו לחנויות במטרה לנצל את ההנחות והמבצעים והם הוכיחו במהלך סוף
השבוע האחרון כי הם בהחלט מוכנים לפתוח את הארנק שלהם במקרה שהם מוצאים "מציאות"
אמרה נשיאת הפדרציה טרייסי מולין (Tracy Mullin).
בהודעה לעיתונות שפרסמה הפדרציה אומרת מולין כי "בעוד הקמעונאים מעודדים ממספר
הצרכנים שהגיעו בפועל לחנויות במהלך יום שישי השחור עומדת בפניהם משימה לא פשוטה
והיא לדאוג לכך שהם יחזרו שוב לחנויות עד לסוף השנה האזרחית. הצרכנים בהחלט יכולים
לצפות לכך שהקמעונאים יתמקדו במחירים נמוכים ובהצעת הנחות עד לסוף חודש
דצמבר".
על פי פדרציית הקמעונות חנויות הכולבו והרשתות היו היעד המועדף על הצרכנים
במהלך יום שישי השחור כאשר כ – 50% מהצרכנים ביקרו בלפחות חנות כולבו אחת – צמיחה
של כ – 12.9% בהשוואה לשנה שעברה.
29% מהצרכנים פקדו את חנויות האלקטרוניקה וכ – 23% ביקרו בחנויות ביגוד. נתון
מעניין, אם כי צפוי, מלמד על כך שלמעלה מרבע מהצרכנים העדיפו לבצע את הרכישות שלהם
באמצעות האינטרנט.
מולין מסכמת את הנתונים ואומרת כי "במציאות הכלכלית בה אנחנו נתונים כל
קמעונאי מחפש את הדרך לתת הנחות על המוצרים שהוא מוכר. הרשתות וחנויות הכולבו עשו
עבודה מצוינת בהתאמה של מוצרים איכותיים לתגי מחיר מוזלים".