השלג טוב למכירות באינטרנט

השלג טוב למכירות באינטרנט

סערת השלג המתחוללת בארה"ב משאירה את הצרכנים בבית ומקפיצה את המכירות ONLINE. המכירות ברשת במהלך השבוע האחרון רשמו עליה של לא פחות מ – 6 אחוז בהשוואה לנתוני השנה הקודמת.
מנתונים של חברת הסקרים האמריקאית comScore Inc. עולה כי במהלך השבוע בוצעו רכישות בסכום של למעלה מ – 4.8 מיליארד דולר ברשת האינטרנט.
 
עוד עולה מהנתונים כי בסך הכל בחודש וחצי האחרונים (החל מה – 1 בנובמבר ועד ה – 18 בדצמבר) בוצעו רכישות Online בסך של כ – 24.8 מיליארד דולר - עליה של כ – 4 אחוזים בהשוואה לשנה החולפת.
 
סופת השלגים תרמה ללא ספק תרומה מכרעת לנתוני המכירות באינטרנט ומהנתונים עולה כי בסוף השבוע האחרון שלפני חג המולד (19-20 בדצמבר) נרשמה עליה של לא פחות מ – 13 אחוז ברכישות Online – סוף השבוע הזה נחשב למשמעותי ביותר מבחינת הרוכשים שכן הוא מהווה הזדמנות אחרונה להשלים את קניית המתנות.
 
יו"ר חברת הסקרים comScore ג'יאן פולגוני (Gian Fulgoni) אמר בהקשר לנתונים כי "הצרכנים מבצעים השנה רכישות ברשת האינטרנט עדהרגע האחרון ממש. במהלך ששת השבועות האחרונים נרשמו מספר ימים מוצלחים ביותר בכל הנוגע למכירות ברשת. ב – 15 לדצמבר למשל נרשם שיא של כל הזמנים ברכישות באינטרנט כאשר במהלכו בוצעו רכישות בלא פחות מ – 913 מיליון דולר".
 
פולגוני מוסיף ומסביר את התחזקות המגמה ואומר כי "הקמעונאים ברשת היו אגרסיביים ביותר בעיקר בכל הנוגע להזדמנויות אחרונות. הם יידעו את הצרכנים שהם מתחייבים לספק את המוצרים לפני חג המולד ונראה שהטקטיקה הזו התבררה כמשתלמת מאד שכן הצרכנים המנוסים המתינו להזדמנויות של הרגע האחרון".
 
מעניין לבחון את נתוני המכירות ואת המגמה הברורה של צמיחה בהשוואה לשנה החולפת:
סה"כ מכירות מה – 1 בנובמבר ועד ה – 18 לדצמבר:
שנת 2008 – 23.8 מיליארד דולר
שנת 2009 – 24.8 מיליארד דולר
שינוי – עליה של 4%.
 
מכירות בחג ההודיה Thanksgiving Day  - Nov. 26
שנת 2008 – 288 מיליון דולר.
שנת 2009 – 318 מיליון דולר.
שינוי – עליה של 10%

מכירות ביום שישי השחור - Black Friday Nov. 27  
שנת 2008 – 534 מיליון דולר.
שנת 2009 – 595 מיליון דולר
שינוי – עליה של 11%.


מכירות ב – "סייבר מנדיי" - Cyber Monday Nov. 30
שנת 2008 – 834 מיליון דולר.
שנת 2009 – 887 מיליון דולר.
שינוי – עליה של 5%.

יום שלישי ה –15 בדצמבר (שיא המכירות ליום אחד)
שנת 2008 – 754 מיליון דולר
שנת 2009 – 913 מיליון דולר.
שינוי – עליה של 21%