מכירות חברת הכרייה צמחו במהלך המחצית השנייה של שנת 2009 בכ – 43 אחוז
בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2008. בתקופה זו נרשמה גם עלייה של כ – 12 אחוז בתחום
ההפקה.
הכנסות החברה במחצית השנייה של שנת 2009 עמדו על 62.4 מיליון דולר (צמיחה של
32%) ממכירה של 572,227 קראט ברוטו וסך כל ההכנסות לשנת 2009 הסתכמו בכ – 109
מיליון דולר ממכירה של כ – 1.2 מיליון קראט ברוטו.
מדוחות החברה עולה כי מכרה קולינן הניב כצפוי את מירב התפוקה של החברה ובו
הופקו כ – 950,000 קראט כ – 90 אחוז מסך כל התפוקה של החברה.
החברה מייחסת את הגידול בהכנסות במחצית השנייה של שנת 2009 לגידול בתפוקה בכל
המכרות של החברה כמו גם לשיפור במחירי יהלומי הגלם וכמובן לכרייה של יהלומים גדולים
ומפורסמים במכרות קולינן (Cullinan) וקופיפונטיין (Koffiefontein)
בדרום אפריקה.
אחד היהלומים המפורסמים להם מייחסת החברה את הצמיחה בהכנסות הוא
היהלום הלבן במשקל
של לא פחות מ – 168 קראט שנכרה במכרה קולינן ונמכר תמורת לא פחות מ – 6.3 מיליון
דולר.
מנכ"ל החברה על רקע המכרה
"מנכ"ל החברה ג'ון דיפנר (Johan Dippenaar) מסר בהודעה כי "פטרה ממשיכה לעמוד
ביעדים התפעוליים שלה והצמיחה ברמת הכרייה צפויה לעמוד ביעדים של שנת 2010. שוק
יהלומי הגלם השתפר בצורה משמעותית במהלך ששת החודשים האחרונים ואנו עדים לכך שרמת
המחירים מתחזקת בכל אחד מששת המכרות שלנו".
בטווח הארוך פטרה מתכוונת להרחיב את פעילותה ולפי תוכניותיה היא צפויה להגיע
לכריה של למעלה מ – 3 מיליון קראט עד שנת 2019.