לפני מספר חודשים, עלה לאוויר קמפיין פרסומי של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה
בשיתוף עם התאחדות התעשיינים. הקמפיין פנה אל הציבור הרחב והסביר את החשיבות ברכישת
מוצרים ישראליים כדי ליצור עוד מקומות עבודה.
מחקרים שנעשו במשרד התמ"ת מראים כי "85 אחוז מהציבור הסכימו שקניית מוצרים
כחול לבן תורמת ליצירת מקומות תעסוקה".
היום עולה לאוויר קמפיין המשך הקורא ליצרנים לסמן את מוצריהם בלוגו מיוצר
בישראל על סמך הנתונים שהתקבלו במחקר, כשהסימון בלוגו יאפשר ליצרנים לזהות בקלות כי
מדובר בתוצרת ישראלית.
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר אמר – "אני קורא ליצרנים הישראלים - סמנו את
מוצריכם בלוגו מיוצר בישראל. הסימון בלוגו יאפשר לכל צרכן לזהות כי מדובר בתוצרת
ישראלית. מחקרים שנעשו במשרד מוכיחים כי הלקוח הישראלי מעדיף תוצרת ישראלית – כדי
לסייע לתעשייה המקומית ובשל ההערכה הרבה שהוא רוכש למוצרים אלו".
יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש אמר
כי "אנו קוראים לנציגי המגזר העסקי והממשלתי, ולציבור הצרכנים בישראל לפעול יחד
למען חיזוק התעשייה הישראלית ועובדיה ולחיזוק המשק. עכשיו הזמן לקנות תוצרת כחול
לבן – הדבר יגדיל את כושר הייצור המקומי; ימנע פיטורים של אלפי עובדים; יוסיף אלפים
רבים של מקומות עבודה ויחזק את התעשייה בישראל".