הצרכן האמריקאי צפוי להתעורר

הצרכן האמריקאי צפוי להתעורר

בשורות טובות לקמעונאים, ליצרנים ולסוחרים. פדרציית הקמעונות האמריקאית (National Retail Federation) פרסמה את התחזית הכלכלית שלה לשנת 2010 ולפיה המכירות הקמעונאיות בארה"ב יעלו בשנה הקרובה ב – 2.5% בהשוואה לשנת 2009.
התחזית מבוססת בין השאר על אינדיקאטורים כלכליים חיוביים הבאים לידי ביטוי בשוק הנדל"ן ובנתוני התעסוקה. אינדיקאטורים אלה מתחילים להראות סימנים חיוביים של התאוששות בכלכלה ובאופן טבעי יתמכו גם בביטחון העצמי של הצרכן ובאמון שלו ככל שהשנה תתקדם.

רוזלינד וולס (Rosalind Wells) כלכלנית בכירה בפדרציה אמרה כי לפי התחזיות שלה"מצב הרוח של הצרכן האמריקאי יעלה במקביל להופעה של סימנים חיוביים של התאוששות בכלכלה האמריקאית שיתרחשו במהלך שנת 2010. מצב הרוח הזה יהווה פתח לעליה קלה בדפוס ההוצאות של הצרכן".

יחד עם זאת ציינה וולס כי "הצרכן האמריקאי ימשיך לנהוג בחסכנות בכל הנוגע לביצוע רכישות לא הכרחיות אך יחד עם זאת הוא צפוי להיות פתוח יותר לאחר שנה וחצי מאופקות. יש מקום להניח שהקמעונאים יוכלו במהלך שנת 2010 לקטוף את פירות ההתנהלות שלהם אשר במסגרתה הם מחזיקים מלאי קטן".

לפי נתוני הפדרציה בשנת 2009 נרשמה ירידה של 2.5 אחוז במכירות הקמעונאיות בארה"ב. התחזית לעלייה של 2.5 אחוז במכירות הקמעונאיות בשנת 2010 אינה כוללת מכירת רכבים, דלק והוצאות במסעדות.