אם למישהו עוד היה
ספק בנוגע להתאוששות שנרשמה בכלכלה העולמית במהלך חודש דצמבר 2009, הנתונים
המגיעים מהונג קונג מאששים סופית את המגמה החיובית. מכירות התכשיטים בהונג קונג
זינקו בחודש דצמבר האחרון ב – 47%.
היציאה האיטית מהמשבר הכלכלי העולמי נותנת את אותותיה וניכר כי
אמון הצרכן הולך ומתחזק. הסטטיסטיקה הרשמית מלמדת על זינוק מרשים למדי בסך המכירות
הקמעונאיות בהונג קונג במהלך חודש דצמבר. הנתונים שמפרסם הממשל מצביעים על כך
שהזינוק שנרשם בחודש זה הוא הגדול ביותר שנרשם מזה 20 חודשים (מאז חודש אםריל
2007).
בסך הכל זינקו המכירות הקמעונאיות בהונג קונג ב – 16 אחוז והסתכמו
בכ – 3.8 מיליארד דולר, כאשר מכירות התכשיטים הן הנהנות העיקריות מהמגמה הזו והן
רושמות זינוק של לא פחות מ - 47.4 אחוז.
"אנו צופים שחודש ינואר יהיה אף הוא וורוד מבחינת המכירות
הקמעונאיות וזאת בזכות העובדה שהצרכנים צוברים אמון ומוכנים לפתוח את הארנק בין
השאר בזכות הירידה ברמת האבטלה" אומר דניאל צ'אן פו-מינג (Daniel Chan Po-ming) אסטרטג השקעות בכיר בבנקDBS(הונג קונג).
קרוליין מאק סואי-קינג (Caroline Mak
Sui-king) יושבת ראש התאחדות הקמעונות של הונג קונג אמרה בהתייחס לנתונים
החיוביים כי בחודש דצמבר "נרשם גידול של 10 אחוז בהגעה של תיירים להונג קונג
בהשוואה לחודש דצמבר 2009. רוב התיירים שהגיעו להונג קונג היו צרכנים כבדים מסין
ומהודו. אנחנו אופטימיים בנוגע למכירות הקמעונאיות בשנת 2010 ".