החברה הצליחה לצמצם אתהפסדיה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2009 בו
הסתכמו המכירות המאוחדות של החברה ב – 133.7 מיליון דולר – גידול של 13% בהשוואה
להכנסות הרבעון האחרון של שנת 2008 שבמהלכו החל המשבר הכלכלי העולמי.
בסך הכל נרשמה צניחה של 62% במכירות של החברה במהלך כל שנת 2009
והן הסתכמו בשנה זו ב – 412.9 מיליון דולר.
הנתונים מלמדים על כך שהחברה הקמעונאית המחזיקה בבעלות על מכרה
יהלומים בקנדה הושפעה בצורה קשה מאד מהשלכות המשבר הכלכלי העולמי ורק בתקופה
האחרונה היא מגלה סימני התאוששות.
מכירת יהלומי גלם (rough diamond) של
הארי ווינסטון הסתכמה במהלך שנת 2009 ב – 187.9 מיליון דולר בלבד (צניחה של 43%
בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד). הצניחה בהכנסות החברה ממכירת גלם נובעת משילוב של
ירידה במחירים במהלך השנה וירידה בביקושים.
יחד עם זאת יש לציין כי בהתאם למגמה העולמית, ברבעון האחרון
של השנה זינקה מכירת הגלם של הארי ווינסטון ב – 24% והסתכמה בתקופה זו ב – 63.5
מיליון דולר. הגידול שנרשם במכירת הגלם של החברה ברבעון האחרון הוא תוצאה של שילוב
בין עלית מחירים וגידול בכמות המכירות בפועל.
המכירות הקמעונאיות של החברה רשמו עליה של 4% במהלך הרבעון האחרון
של השנה והן הסתכמו ב – 70.2 מיליון דולר בהשוואה ל – 67.3 מיליון דולר ברבעון
האחרון של שנת 2008. נתונים אלה מביאים לידי ביטוי את היציבות של השווקים האסייתיים
מצד אחד ואת ההאטה בשוק האמריקאי מן העבר השני.
בסיכום שנת 2009 מדווחת החברה על מכירות קמעונאיות בהיקף של 225
מיליון דולר (לעומת 281 מיליון דולר בשנת 2008) והפסדים מתפעול בסדר גודל של 15.7
מיליון דולר (לעומת 2.5 מיליון דולר בשנה הקודמת).
כמו כן, חברת הארי ווינסטון מדווחת גם על ירידה חדה בתפוקת
היהלומים ממכרה דיאוויק (Diavik diamond mine)ממנו הופקו
1.6 מיליון קרט בהשוואה ל – 2.6 מיליון קרט בתקופה המקבילה אשתקד.