הביקוש לגלם מתחזק
הביקוש לגלם מתחזק
ההערכה היא שה –DTC מכרה יהלומי גלם בשווי של כ –
470 מיליון דולר במסגרת הסייט האחרון של חודש אפרילכך עולה מדווח של אתר האינטרנט
של רפפורט. חברת ה –DTCהעלתה את מחירי הגלם בשיעור של
בין 5 ל – 7 אחוז.
לואיז פריור (Louis Prior) דוברת חברת ה – DTC מסרה בתגובהכי
אכן "נרשמו שינויים מינוריים במחירי הסחורות ואני מתרשמת ששינויים אלה התקבלו בצורה
חיובית. השינויים נובעים מהביקוש הקשיח שקיים בשווקים וחשנו שהמחירים שלנו צריכים
לשקף את מה שמתרחש בפועל".
במסגרת הסייט האחרון של חודש אפריל מכרה חברת ה –DTC את מלוא המכסה שהוצגה למכירה ופריור ציינה כי קיים ביקוש
גדול לגלם וניכר כי קיים מחסור בשווקים "זה מהווה סימן חיובי מאד מבחינת רמת האמון
בגלם" היא הדגישה.
לנוכח המחסור שנרשם בשווקים ולאור הביקושים הגבוהים בשוק לגלם
נשמעים קולות הקוראים לחברת דה בירס (De Beers) להגביר את התפוקה של יהלומי הגלם
בצורה ניכרת. כזכור, ענקית הכרייה, נוקטת מאז פרוץ המשבר הכלכלי העולמי בגישה זהירה
מאד בכל הנוגע להיקף הכרייה והיא צופה כי בשנת 2010 תסתכם הכריה בכ – 31 מיליון
קרט.
מנכ"ל דה בירס גארת' פני (De Beers) התבטא לאחרונה בנושא ואמר כי
לחברה אין כוונה לחזור להיקף הפעילות של טרום המשבר הכלכלי בתקופה הקרובה – כזכור
בשנת 2008 כרתה חברת דה בירס למעלה מ – 48 מיליון קרט ואילו בשנת המשבר 2009 כרתה
החברה רק 24.6 מיליון קרט.
לפי נתוני אתר רפפורט מכרה חברת ה –DTC מאז תחילת שנת 2010 יהלומי גלם בסך של כ – 1.97
מיליארד דולר – נתון זה מהווה זינוק של 131% בהשוואה לנתוני ארבעת החודשים הראשונים
של שנת 2009 וירידה של כ – 23% בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנת 2008.