המכירות הקמעונאיות בארה"ב ממשיכות להתחזק
המכירות הקמעונאיות בארה"ב ממשיכות להתחזק
סימן חיובי נוסף להתאוששות של הכלכלה בארה"ב - סיכום המכירות
הקמעונאיות בארה"ב בחודש אפריל (ללא רכב, מסעדות ודלק) מלמד על עליה של 4.6%
בהשוואה לנתוני החודש המקביל אשתקד.
בנוסף לנתונים המעודדים של חודש אפריל יש לשים לב באופן מיוחד
לנתונים המצטברים של מרץ ואפריל המהווים עבור הקמעונאים בארה"ב חודשי בוחן לפיהם הם
בוחנים את התנהגות הצרכנים. אם לשפוט לפי נתוני פדרציית הקמעונות הלאומית (National Retail Federation) הרי שבהחלט יש סיבה טובה להתחיל
ולנשום לרווחה, שכן בחודשים מרץ ואפריל נרשמה צמיחה של 5.6% בהוצאות של הצרכנים
בהשוואה לנתוני שני החודשים המקבילים אשתקד.
עם פרסום הנתונים
מסרה הפדרציה כי הצמיחה במכירות הקמעונאיות מהווה עדות נוספת להתחזקות אמון הצרכנים
בהשוואה לשנה שחלפה. נשיא ומנכ"ל הפדרציה מאט שי (Matt
Shay) אמר בנוגע לנתונים המעודדים כי "הדרך הארוכה והאיטית של ההתאוששות
הופכת לריצת "ספרינט" לנוכח העובדה שהקמעונאים בארה"ב חוו זינוק נאה בביצועים בחודש
אפריל. יחד עם זאת יהיה זה מאתגר מאד לשמר את המומנטום החיובי הזה לאורך זמן. עד
שהכלכלה בארה"ב תתחיל ביצירת משרות ותביא להפחתת אחוזי האבטלה אפשר לומר שהיציבות
והמרחב של ההתאוששות יישארו לא ברורים".
"קניות האביב ומזג האוויר הנפלא סייעו בשיפור נתוני המכירות בחודש
אפריל. רכישות של מוצרי מותרות נזנחו במהלך השנים האחרונות ואנחנו מעודדים מכך
שנתוני חודש אפריל מלמדים שהצרכנים חוזרים לאט לאט גם לזירה זו" אמרה רוזלינד וולס
(Rosalind Wells) כלכלנית ראשית בפדרציית
הקמעונות.