אלרוסה מוכרת כרגע כ – 60% מתפוקת יהלומי הגלם שלה ללקוחות בעלי חוזים ארוכי
טווח והיא מתכננת, מבחינה אסטרטגית, בשנת 2012 להגדיל את היקף המכירות לבעלי חוזים
ארוכי טווח בעוד 10% כך שבסך הכל תמכור כ – 70% מתפוקתה בשיטה זו כך אמר סגן נשיא
החברה למכירות יורי אוקואמוב (Yury Okoemov) בראיון בלעדי לאינטרפקס.
"במחצית הראשונה של שנת 2010 הסתכמו מכירות החברה בסך של כ – 1.97 מיליארד
דולר וכ – 60% מסכום זה הושג ממכירות ללקוחות בעלי חוזים ארוכי טווח. 10% נוספים
נמכרו בשיטה של מסחר תחרותי הכולל מכירות פומביות למכירת יהלומים בגדלים מיוחדים.
30 % הנותרים של המכירות של אלרוסה בוצעו ללקוחות חד פעמיים בשווקים" אמר אוקואמוב
בראיון.
סגן הנשיא הדגיש כי "בהתאם לתפיסת המכירות עד שנת 2012 שאושרה על ידי מועצת
החברה, אלרוסה מתכננת כי לא פחות מ – 70% מסך כל המכירות של החברה (במונחים
דולריים) יהיה ללקוחות בעלי חוזים ארוכי טווח".
לחברת אלרוסה יש כיום 24 לקוחות עם חוזים ארוכי טווח מארבע מדינות שונות –
רוסיה, בלגיה, הודו וישראל. לפי הידיעה מנהלת אלרוסה משאים ומתנים עם חברות נוספות
ממדינות בסין, ארמניה ובלארוס במטרה לצרף חברות נוספות למכירות בשיטה של חוזים
ארוכי טווח. כמו כן מתנהלים מגעים עם חברות נוספות ברוסיה, ישראל והודו לצירופן
כלקוחות קבועים של החברה.
שיטת המכירה ללקוחות עם חוזים ארוכי טווח היא השיטה השקופה והיציבה ביותר
מבחינת מבנה התמחור אמר אוקואמוב.
"במהלך מכירות פומביות המחיר נקבע על ידי הקונים השופטים את המוצר בהתאם
להבנתם את שוויו הסופי ברגע המכירה עצמה ובהתאם לנקודת המבט מנקודת ראות של טווח
זמן בינוני. ציפיות לגידול מעניקות למוכר נקודות זכות כאשר במקביל בתקופה של צפי
למיתון או משבר כלכלי – הדבר גורם לחסרונות למוכר. כתוצאה מכך בתקופות זמן קצרות
השיטה הזו מאפשרת תנודות גדולות במחירים" הוא אמר.
מכירות פומביות הן שיטה טובה למכירה של יהלומים נדירים – "את כל היהלומים
המשתייכים לקבוצה של גדלים מיוחדים של למעלה מ – 10.8 קרט אנחנו מוכרים במכירות
פומביות. בראייה כוללת של היקף המכירות של אלרוסה מדובר במקטע קטן יחסית מבחינת
שווי, כך שניתן בקלות לווסת את היקף המבחר של היהלומים שנסחרים בצורה זו – לצמצם
בתקופה של ירידה ולהגביר את ההיקף בתקופה של ביקושים ערים לסוג כזה של יהלומים ללא
השפעה משמעותית על תוצאות המכירות הכלליות" אמראוקואמוב בראיון.