שינויים במדיניות דה בירס

שינויים במדיניות דה בירס

ענקית היהלומים דה בירס מתכננת לערוך מגוון רחב של שינויים במדיניות הפצת יהלומי הגלם שלה בתקופה הקרובה. השינויים במדיניות נוגעים בעיקר לבעלי ה"סייט" שיבחרו בין השנים 2012-2015 וכן ללקוחות חברת הבת דיאמדל.
בעלי "סייט" של ה - DTC יוכלו בקרוב להשתתף במכירות הפומביות של יהלומי גלם שעורכת חברת דיאמדל (Diamdel), תהליך הבקשה לקבלת "סייט" יפושט ולקוחות "חזקים" של דיאמדל יוכלו, בכפוף לזמינות של סחורות, להיות מוזמנים להגיש בקשה לקבלת "סייט" גם לאחר סגירת הרשימה של בעלי ה"סייט של ה – DTC בתקופת החוזה שבין השנים 2012-2015– אלה הם רק חלק מהשינויים אותם מתכוונת ליישם ענקית היהלומים דה בירס בשנים הקרובות.
 
בהודעה הנושאת את הכותרת DISTRIBUTION UPDATE (עדכון הפצה)מספקת ענקית היהלומים דה בירס (De Beers Group) עדכון בנוגע לתהליך הבקשות לקבלת "סייט" קבוע כמו גם, כאמור, בנוגע להתפתחות מודל ההפצה של חברת הבת דיאמדל (Diamdel).
 
בהודעה נכתב כי חברת דה בירס תמשיך גם בשנים הקרובות להתמקד בשיטת ההפצה בדרך של מכירה ללקוחות קבועים -  בעלי "סייט" (Supplier of Choice). לפי ההודעה שיטת ההפצה שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות תמשיך להיות שיטת ההפצה העיקרית של יהלומי הגלם שלה גם בשנים הקרובות.
 
נראה כי באמירה זו מבקשת החברה להרגיע את לקוחותיה ואת בכירי הענף הבינלאומי ולהעביר להם מסר כי החברה אינה מתכוונת להגדיל את היקף מכירותיה בשיטה של מכרזים – שיטה שזכתה לביקורת קשה בענף ונחשבת על ידי רבים כמזיקה להתפתחות הענף.
 
בשורה טובה נוספת שעולה מההודעה של דה בירס נוגעת לתהליך הגשת הבקשה לקבלת "סייט" קבוע של החברה – לפי ההודעה התהליך יהיה הרבה יותר פשוט מבעבר והבקשות לקבלת "סייט" לתקופת החוזה שבין השנים 2012-2015 יפושטו במידה רבה ויהיו מהירות ויעילות יותר עבור כל הנוגעים בדבר. כחלק מהשינויים ידרוש תהליך הגשת הבקשות מילוי של שאלון אחד (Contract Proposal Questionnaire) בלבד לכל פונה אשר יסקור את מגוון הקטגוריות של הסחורות בהן הוא מעוניין (וזאת במקום מילוי של שאלונים נפרדים לכל קטגוריה כפי שהיה נהוג עד כה).
 
בנוסף במהלך שלוש שנות החוזה של בעלי הסייט בין השנים 2012-2015 מתכוונת חברת ה – DTC לתכנן מחדש את ההקצאות של Intention to Offer על מנת שהן ישקפו בצורה טובה יותר את הדרישות והצרכים האינדיבידואלים של כל בעל "סייט".
 
בנוגע לפעילות של חברת הבת דיאמדל מסרה חברת דה בירס כי מדיניות המכירות הפומביות שלה תמשך וזאת  "בהמשך להצלחה של פלטפורמת המכירות הפומביות בשנתיים וחצי האחרונות. דיאמדל תמשיך במגמה של העברת חלק גדול יותר של סחורותיה למכירות פומביות תוך שאיפה לאפשר גישה רחבה לשווקים".
 
לפי מתווה השינויים שנראה לעין ומתוך מגמה לעודד את הפעילות של היהלומנים בזירת המכירות של דיאמדל מדווחת חברת דה בירס על חידוש המהווה שינוי גדול בדפוסי המדיניות שלה ולפיו לקוחות דיאמדל שיפגינו ביקושים חזקים ועקביים ליהלומי גלם מקטגוריות ספציפיות במכירות הפומביות של החברה יוכלו, בכפוף לזמינות של הסחורות הרלוונטיות, לקבל הזדמנות להתמודד על Intention to Offer בכל הנוגע לסחורות מהקטגוריות בהן הם פעילים ובמידה ויצליחו יוכלו להפוך לבעלי סייט של ה –DTC".
 
האפשרות לפיה יהלומנים "מצטיינים" יוכלו דרך הפעילות שלהם בפלטפורמת המכירות של דיאמדל להפוך ללקוחות קבועים של ה – DTC מהווה, על פניו, בשורה טובה לעוסקים בענף שכן יהלומנים, אשר מסיבות שונות לא נכללו ברשימת בעלי ה"סייט" הנבחרים של ה –DTCיוכלו להצטרף לרשימה זו בעזרת פעילותם בדיאמדל.
 
מה שצפוי לשנות "מעט" את נוף הפעילות במכירות הפומביות של דיאמדל היא העובדה שלזירת המכירות של החברה יכנסו לראשונה גם בעלי "סייט" של ה – DTC החל מחודש אוקטובר 2010.
 
מאהיאר בוראנג'ו (Mahiar Borhanjoo) מנהל המכירות והאחראי על השירות לבעלי ה"סייט" של ה – DTC אמר לאתר IDEX ONLINE בהקשר זה כי בזכות היכולת של בעלי הסייט להשתתף במכירות של דיאמדל תהיה להם גישה לסחורות שעד כה לא היו בהישג ידם.
 
יש להניח שהכניסה של בעלי ה"סייט" לזירת המכירות של דיאמדל ובמקביל התמריץ שמעניקה החברה ללקוחות מצטיינים בזירת המכירות (בצורה של אפשרות תיאורטית להפוך לבעלי "סייט") צפויה להפוך את זירת המכירות של דיאמדל למעניינת וסוערת במיוחד.