מתכוננים למכירות סוף השנה

מתכוננים למכירות סוף השנה

רוב תחזיות המכירות של עונת חגי סוף השנה האזרחית בארה"ב צופים ביצועים מעט טובים יותר מאשר בשנה שחלפה. סך כל המכירות צפוי על פי התחזיות לעלות בכ – 2.3% ולהסתכם ב – 447.1 מיליארד דולר.
מכירות התכשיטים צפויות לפי התחזיות להתחזק בכ – 3% ומכירת תכשיטי היהלומים צפויה לרשום עליה של כ – 2% בלבד.

לפי הפדרציה האמריקאית לקמעונות (NRF) אנו צפויים לראות השנה התנהלות דומה של הקמעונאים האמריקאים להתנהלות שאפיינה אותם בשנים החולפות – גם השנה הקמעונאים צפויים להתרכז בעיקר בשמירה על יעילות ושליטה על מלאי מוגבל וזאת על מנת להגביל את מידת החשיפה שלהם למלאים עודפים ולהנחות לא צפויות של המתחרים.

התחזית של הפדרציה האמריקאית לקמעונות חוזה עליה של 2.3% בכלל המכירות של תקופת החגים – תחזית זו היא נמוכה במעט מהממוצע שנרשם בעשר השנים האחרונות ועומד על 2.5%. יחד עם זאת חשוב לזכור שהתחזית הזו גבוהה מביצועי השנה שחלפה (אז נרשמה התחזקות של 0.4% בלבד) והיא וודאי טובה אם משווים אותה לצניחה של 3.9% שנרשמה ב – 2008.

התחזית הראשונית של IDEX לשוק האמריקאי בעונת החגים של סוף השנה בכל הנוגע למכירת תכשיטים צופה התחזקות של 3% לכל היותר. האנליסט של IDEX קן גאסמן צופה כי מכירות תכשיטי היהלומים יתחזקו בלא יותר מ – 2%.

הכלכלן הראשי של פדרציית הקמעונות האמריקאית ג'ק קליינהנץ (Jack Kleinhenz)  אומר כי נושא התמחור הוא עדיין חשוב מאד לצרכן האמריקאי – "בה בשעה שהצרכנים מראים נכונות להשקיע ברכישת דברים שחשובים להם, הם עדיין צפויים להיות מאד זהירים בכל מה שנוגע לתמחור המוצרים" הוא אומר.

מהצד שכנגד, צופה ג'ק קליינהנץ כי הקמעונאים ישתדלו לפצות על "השינוי המהותי הזה במנטאליות של הצרכנים בכך שידגישו במאמצי השיווק שלהם את ערך המוצר הנרכש".

אם זו אכן תהיה המגמה של הצרכנים בעונת החגים המתקרבת הרי שהיא מתיישבת בהלימה למסר השיווקי שמעבירות מפיקות היהלומים כדה בירס כבר תקופה ארוכה -  מסר של – "פחות בשביל יותר".

התזה השיווקית הזו, אותה השיקה חברת דה בירס מייד עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, מתבססת על כך ש בתקופת אי וודאות הצרכנים מעדיפים לרכוש פחות דברים ולהתמקד בעיקר בדברים שיש להם ערך ויכולים גם לשמור על ערכם בטווח הזמן הבינוני והארוך. בזירה הזו ליהלומים ולתכשיטי היהלומים יש ללא צל של ספק יתרון אדיר על פני שאר האלטרנטיבות.