חברת comScore מדווחת כי ב – 21 הימים הראשונים של מכירות סוף השנה לקראת חג המולד בארה"ב (החל מ ה- 1 בנובמבר) נרשם זינוק של 13% ברכישות ONLINE שהסתכמו עד כה ב – 9 מיליארד דולר.
בהתחשב בפתיחה החזקה של עונת המכירות באינטרנט, כפי שעולה מהנתונים של החברה, היא מעדכנת את התחזית שלה וצופה עתה צמיחה של 11% לחודשים נובמבר ודצמבר וזאת בהשוואה לתחזית המוקדמת שעמדה על שיעור צמיחה של 7% בלבד.
יו"ר החברה ג'יאן פולגוני (Gian Fulgoni) אמר בהתייחסו לעדכון התחזית כלפי מעלה כי "מתחילת השנה אנחנו חוזים בצמיחה נאה אך הפתיחה החזקה של עונת המכירות של סוף השנה הובילה אותנו לעדכן את התחזית הצמיחה המקורית שלנו מ – 7% ל – 11%"
עוד הוסיף ואמר היו"ר כי "פתיחת עונת הרכישות שלסוף השנה באינטרנט החלה בצורה חיובית ביותר ועלתה בהרבה על התחזיות הראשונות שלנו. למרות שרמת האבטלה ממשיכה להיות גבוהה וקיימים חששות רבים בנושאים כלכליים, הצרכנים נכונים יותר "לפתוח את הארנק" שלהם בתקופה הזו בהשוואה לשנה שעברה. נחשול הרכישות המוקדם הוא כמובן גם תוצאה של פעילות שיווק מוקדמת בה נוקטים הקמעונאים השנה אך יחד עם זאת המגמה מהווה סימן חיובי ביותר".
התחזית המתוקנת של חברת comScore (למעט טיולים ומכירות פומביות) עומדת על סך רכישות ONLINE של כ – 32.4 מיליארד דולר בחודשים נובמבר – דצמבר. יש לציין כי התחזית של צמיחה של 11% היא מרשימה ביותר גם לנוכח הצמיחה הקטנה יחסית של 4% שנרשמה בשנה שעברה.
ב – 10 החודשים הראשונים של שנת 2010 הסתכמו, על פי חברת comScore, המכירות ONLINE בסך כולל של 109.9 מיליארד דולר – עליה של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
יו"ר comScore סיכם את התחזית האופטימית של חברתו ואמר כי "אנחנו מתרשמים שהרכישות ONLINE עולות על הערכים שנרשמו בשנת 2007 – בתקופה של טרום המשבר הכלכלי העולמי. אנו חוזים כי המכירות השנה ירשמו שיא ויסתכמו בסך הכל ב – 32 מיליארד דולר בחודשים נובמבר דצמבר".
לנו נותר רק לקוות שהתחזיות של החברה אכן יתממשו הלכה למעשה וכי החלק של היהלומים ותכשיטי היהלומים בעוגה הכללית יצמח בהתאמה.