מיליארד דולר ביממה

מיליארד דולר ביממה

מכירות Cyber Monday בארה"ב הברית עשו היסטוריה כאשר הצרכנים בארה"ב רכשו אונליין במהלך 24 שעות מוצרים בלמעלה ממיליארד דולר, נתון המהווה שיא של כל הזמנים בכל מה שנוגע לרכישות באינטרנט.
נתוני חברת comScore, הדוגמת את המכירות באינטרנט בארה"ב, מלמדים כי במכירות Cyber Monday של שנת 2010 בוצעו רכישות בסכום דמיוני של 1.028 מיליארד דולר – זינוק של לא פחות מ – 16% בהשוואה לשנה שעברה. עוד עולה מהנתונים כי אחד התחומים שיצאו נשכרים ביותר מיום המכירות הוא ענף התכשיטים.

עוד עולה מהנתונים כי ב – 29 הימים הראשונים של עונת המכירות הוציאו הצרכנים בסך הכל סכום של 13.55 מיליארד דולר במכירות באינטרנט, סכום המהווה זינוק של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר חברת comScore ג'יאן פולגוני (Gian Fulgoni) אמר כי "המכירות באינטרנט נפתחו השנה בצורה חזקה ביותר" יחד עם זאת הוא הזהיר ואמר כי יש להניח שהעובדה שהצרכנים פתחו את הארנק בשלב מוקדם יחסית נובעת בעיקר ממדיניות ההנחות הגבוהות והמבצעים של הסוחרים ובתי העסק.

מנתוני חברת comScore עולה כי הזינוק של 16% בהוצאות של הצרכנים הונע בעיקר על ידי גידול של 12% בממוצע הרכישות של הקונים בהשוואה לשנה החולפת. מספר הרוכשים אונליין צמח רק ב – 4% בהשוואה לשנה שעברה והסתכם ב – 9 מיליון קונים.

עוד מלמדים הנתונים כי הממוצע לעסקה עמד השנה על מעט יותר מ – 60 דולר – עליה של 10% בהשוואה לממוצע שנרשם בשנה שעברה.

בחג ההודיה (Thanksgiving Day) הקונים האמריקאים ברשת האינטרנט רכשו בסכום כולל של 407 מיליון דולר – נתון המהווה זינוק של 28% בהשוואה לשנת 2009 – נתון זה מהווה את הגידול הניכר ביותר באחוזים ביום קניות אחד בהשוואה של 2010 אל מול 2009.

נתוני הרכישות באינטרנט לא מלמדים על הנעשה בחנויות עצמן – התנועה בחנויות זינקה ב – 2.2% ביום חג ההודיה והרכישות צמחו ביום זה ב – 0.3% בלבד והסתכמו בסך כולל של 10.69 מיליארד דולר.

רכשיות התכשיטים ברשת האינטרנט רושמות שיפור משמעותי בהשוואה לשנה הקודמת כאשר ביום חג ההודיה נשם גידול של 17.6% וביום הקניות של ה - Cyber Monday נרשם גידול של לא פחות מ – 60.3% בהשוואה ליום המקביל אשתקד.

ג'יאן פולגוני סיכם ואמר כי "אנחנו צופים שככל שניכנס עמוק יותר לתקופת הקניות ירשמו ימים נוספים בהם יבוצעו רכישות בלמעלה ממיליארד דולר, יחד עם זאת רק הזמן ילמד האם הרכישות באינטרנט ישמרו על רמה גבוהה כמו זו שנרשמה עד כה".