המכירות בארצות הברית בדצמבר

המכירות בארצות הברית בדצמבר

מכירות בתי הכלבו בארה"ב רשמו ירידה של 1.3% בחודש דצמבר והסתכמו בסך כולל של 15.4 מיליארד דולר. סך המכירות הקמעונאיות למעט מזון וכלי רכב זינקו ב – 8.2% והסתכמו בכ – 340.6 מיליארד דולר.
סך כל המכירות הקמעונאיות בשוק האמריקאי בסיכום 12 החודשים של שנת 2010 הוא 3.93 טריליון דולר, נתון המהווה עליה של 7.1% בהשוואה לנתוני שנת 2009.

יש מי שמייחס את ההאטה במכירות בתי הכלבו בארצות הברית בחודש דצמבר למזג האוויר החורפי במיוחד שהותיר חלק נכבד מהצרכנים לערוך את קניות החג שלהם מול מסך המחשב אך יש רבים שדוחים את הטענה הזו על הסף ומייחסים את החולשה למצב הכלכלי העדין שעדיין שורר בארה"ב. מיכאל ווייס (Michael Weiss) נשיא ומנכ"ל קמעונאית הביגוד Express בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC אמר כי לדעתו "מזג האוויר מהווה רק תירוץ למכירות דלות".

נשיא פדרציית הקמעונאות הלאומית מאתיו שי (Matthew Shay) מסכם את נתוני דצמבר ואומר כי "למרות מצב האבטלה ועליית מכירי הדלק, הצרכנים הפגינו יכולת הוצאה שסייעה לקמעונאים בתקופה זו. הקמעונאים עשו מלאכת תכנון בלתי רגילה לעונת מכירות סוף השנה, מלאכה שבאה לידי ביטוי בניהול מלאי ותמחור נכון של המוצרים".

הכלכלן הראשי של הפדרציה ג'ק קליינהנץ (Jack Kleinhenz) הוסיף ואמר "למרות שנראה שהגרוע מכל כבר מאחרוינו, אנחנו עדיין לא יצאנו מהתקופה הזו. צעדי הצמיחה האחרונים מהווים עידוד הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת יצירת מקומות תעסוקה".