שנת היהלומים של כריסטיס

שנת היהלומים של כריסטיס

בית המכירות הפומביות כריסטיס (Christie’s) מדווח כי בשנת 2010 שבר את שיא מכירות התכשיטים שהסתכמו ב – 426.4 מיליון דולר. הכנסות אלה מהוות זינוק של 56% בהשוואה להכנסות שרשם בית המכירות בשנת 2009.
שיא הקודם של בית המכירות נקבע בשנת 2007 ועמד על סך כולל של 395 מיליון דולר. בית המכירות מציין כי בכל אחד מאזורי המכירה המרכזיים של כריסטיס נרשמה התחזקות משמעותית בשנת 2010 כאשר כריסטיס אמריקה מדווחת על השנה הטובה ביותר בהיסטוריה במכירה של תכשיטים עם סך כולל של 130.5 מיליון דולר. מכירות התכשיטים של כריסטיס אסיה הסתכמו בסך כולל של 163 מיליון דולר.
 

היהלומים שעשו את השנה עבור כריסטיס - מימין "בולגרי הכחול" שגרף 15,762,500 דולר
משמאל - "הוורוד המושלם" שגרף 23,165,968 דולר.
 
לדברי החברה הזינוק הדרמטי בתוצאות המכירות של החברה בכל העולם הוא תוצאה ישירה להתחזקות האמון של הצרכנים בשוק התכשיטים בכל העולם. עם הרבה קניינים חדשים באירופה, ארה"ב ואסיה התחרות הפכה להיות יותר אינטנסיבית בזירת התכשיטים הנדירים. יש לציין במיוחד את העובדה שקניינים מסין הפכו להיות כוח משמעותי בזירה".

החברה מציינת בהודעתה כי שנת 2010 הייתה מתחילתה ועד סופה שנה של יהלומים צבעוניים כאשר בפועל השיג בית המכירות הכנסות יוצאות דופן עבור שני יהלומים נדירים ומיוחדים במינם – "הוורוד המושלם" (The Perfect Pink) – יהלום וורוד במשקל של 14.23 קרט שנמכר בחודש נובמבר במחיר שיא של 23,165,968 דולר ו"בולגרי הכחול" (The Bulgari Blue) – טבעת בה משובצים שני יהלומים (יהלום כחול במשקל 10.95 קרט ויהלום לבן במשקל 9.87 קרט) שנמכרה בחודש אוקטובר תמורת מחיר שיא של 15,762,500 דולר.

פרנסואה קוריאל (François Curiel) נשיא כריסטיס באסיה ומנהל מחלקת התכשיטים של החברה אמר – "אני זוכר את הימים בהם מכירות תכשיטים שנתיות של 200 ו – 300 מיליון דולר נחשבו לאבני דרך. הנתונים של שנת 2010 הצעידו אותנו הרבה מעבר לרף ה – 400 מיליון דולר".