דה בירס מסכמת את 2010

דה בירס מסכמת את 2010

2010 היתה שנה טובה עבור דה בירס (De Beers)- מכירות ענקית היהלומים הסתכמו במהלכה בסכום כולל של 5.08 מיליארד דולר, זינוק של 53% בהשוואה למכירות 2009 שהסתכמו ב – 3.23 מיליארד דולר.
רווחי ענקית היהלומים לפני ריבית (EBITDA) זינקו בלא פחות מ – 118% והסתכמו בסך של 1.43 מיליארד דולר בהשוואה ל – 654 מיליון דולר בשנת 2009.

הביקוש החזק ליהלומי גלם הביא לעליה ממוצעת של 27% במחיר יהלומים הגלם שמכרה חברת ה – DTC במהלך שנת 2010. לדברי החברה, המחיר הממוצע בשנת 2010 הגיע לרמות גבוהות מאלה שהיו בתקופת טרום המשבר הכלכלי העולמי.

מהודעת החברה עולה החברה כרתה בשנת 2010 33 מיליון קרט של יהלומי גלם במכרותיה בכל העולם. נתון זה מהווה זינוק של 34% בהשוואה לנתוני הכרייה של 2009 במהלכה נכרו רק 24.6 מיליון קרט של יהלומי גלם.

שנת 2010 הייתה שנה טובה עבור דה בירס גם מבחינת הסדרי האשראי שלה – במהלך השנה הצליחה החברה להסדיר מחדש את כל נושא האשראי הבינלאומי שלה. כמו כן בסיומה של שנת 2010 עומד החוב של החברה (לגופי מימון חיצוניים) על 1.76 מיליארד דולר, ירידה ניכרת בהשוואה לאשראי של 3.2 מיליארד דולר בסוף שנת 2009.

לדברי החברה שנת 2010 הייתה שנה יוצאת דופן במהלכה היא הצליחה לעבור ממצב של התייצבות לאחר המשבר הכלכלי העולמי למצב של התאוששות. המחיר של יהלומי הגלם התאושש בצורה חזקה ביותר.

יחד עם זאת החברה מדגישה בהודעת סיכום השנה שלה כי תעשיית היהלומים עדיין לא חזרה לרמות של תקופת טרום המשבר הכלכלי העולמי וזאת במונחים של כרייה ומכירות. בסיכום שנת 2010 ניתן עדיין להבחין, לדברי דה בירס, במידה רבה של חוסר וודאות.

החברה מדגישה כי במהלך השנה נחזתה מגמה חיובית של חידוש מלאי אצל הקמעונאים במקביל לעליה בביקוש מצד הצרכנים. המגמות האלה היו בעיקר ברורות בצמיחה הבלתי רגילה בסין ובהודו כמו גם בביצועי השוק האמריקאי במהלך עונת מכירות סוף השנה שהיו טובות מן המצופה.

דה בירס מדגישה בסיכום שנת 2010 שפרסמה כי במהלך השנה העלתה את רמות התפוקה שלה במקביל לעליה בביקוש. במקביל לעליה ברמות התפוקה (מ – 24.6 מיליון קרט בשנת 2009 לכ – 33 מיליון קרט בשנת 2010) מדווחת החברה כי בשנת 2010 החלה בעבודות הפיתוח להרחבת מכרה ג'ואננג (Jwaneng mine) - Cut-8. לדברי החברה ההשקעה בפרויקט הרחבת המכרה היא הגדולה ביותר שבוצעה בבוצוואנה אי פעם וההרחבה של המכרה צפויה להניב כ – 100 מיליון קרט של יהלומי גלם בשווי של כ – 15 מיליארד דולר במהלך כל שנות פעילותו (עד שנת 2025).

כמו כן מדווחת חברת דה בירס על כך שבמהלך שנת 2010 המשיכה החברה להרחיב את השקת המותג Forevermark באסיה וכי בכוונתה להמשיך במגמה זו של צמיחה בעיקר בשוק הסיני המתפתח וגדל במהירות. כמו כן המותג Forevermark יושק גם בהודו במהלך הרבעון הראשון של 2011.

חברת דה בירס מדגישה כי מבחינה אסטרטגית פעלו כל זרועותיה וחברות הבת שלה תוך התמקדות בהטמעת מדיניות החיסכון (שנוצרה בשנת 2009) והפיכתה לחלק אינטגרלי מתרבות ההתנהלות של החברה.

לסיכום מציינת החברה כי, במקביל לכך שהחברה נוקטת בגישה זהירה ביחס למה שצפוי בשנת 2011 היא צופה המשך של מגמת הצמיחה שנחזתה בשנת 2010 אך ברמה נמוכה יותר. לדברי החברה, הכלכלה העולמית עדיין לא התאוששה ולא שבה לרמות שהיו מוכרות בתקופת טרום המשבר הכלכלי וקיימים איומים על הצמיחה.

בכל מה שנוגע לשנה הקרובה, דה בירס צופה כי המשך ההתאוששות הכלכלית העולמית והתחזקות אמון הצרכנים ובטחונם יביא להתחזקות שוק צריכת תכשיטי היהלומים בשנת 2011. בשוק הצריכה האמריקאי צפויה להימשך מגמת ההתאוששות כאשר במקביל גם הצמיחה הבלתי רגילה בשווקים של סין והודו צפויה להימשך.

מבחינת רמות תפוקה, דה בירס מתכוונת להעלות את הרמה ולהגיע ל – 38 מיליון קרט בשנה עד שנת 2012.

לצפיה במצגת המלאה שהציגה החברה לסיכום שנת 2010 לחץ כאן.