תחזית - צמיחה של 8% בצריכת מוצרי היוקרה
תחזית - צמיחה של 8% בצריכת מוצרי היוקרה
חברת הייעוץ הבינלאומית BAIN צופה כי מכירות מוצרי היוקרה בארה"ב ובאירופה יצמחו בשנת 2011 בכ – 8% ויסתכמו בסך כולל של כ – 275 מיליארד דולר.
החברה מדווחת כי ברבעון הראשון של שנת 2011, שהסתיים ב – 31 במרץ, נרשם מומנטום חיובי ביותר בכל מה שנוגע לצריכת מוצרי יוקרה ביבשות חשובות אלה. במקביל מדווחת החברה על צמיחה משמעותית בסין ועל ביקושים הולכים ומתחזקים בשווקים של רוסיה, ברזיל והמזרח התיכון.
במחקר השוק שערכה החברה בנוגע לצריכה הגלובלית של מוצרי יוקרה מדווחת החברה על זינוק של לא פחות מ – 14% ברכישות של מוצרי יוקרה במהלך תקופת החגים של סוף השנה האזרחית. התנופה שנרשמה בתקופה זו בכל מה שנוגע לצריכת מוצרי יוקרה סייעה רבות, לדברי החברה, בהשגת שיא חדש בנתוני מכירות מוצרי היוקרה בשנת 2010 שהסתכמו ב – 256 מיליארד דולר.
גם בתחילת שנת 2011 מדווחת החברה כי לפי מחקר השוק שערכה בחנויות כלבו ובחנויות לממכר מוצרי יוקרה נמשכה מגמת הצמיחה בשיעור דו ספרתי גם במהלך פברואר ומרץ בהשוואה לנתוני החודשים המקבילים בשנת 2010.
לפי BAIN, לנוכח ההצלחה והמגמה החיובית, הקמעונאים מגבירים את קצב ההזמנות שלהם ומעלים במקביל את רמות המלאי שהם מחזיקים דבר המלמד על אופטימיות בכל מה שנוגע להמשך המגמה הזו.
קמעונאים וסוחרים שהשתתפו במחקר השוק הביעו רמת ביטחון גבוהה בכך שהצרכנים ימשיכו לפקוד את החנויות וימשיכו לבצע עסקאות באותו המרץ והקצב שאפיין את השווקים בתקופת טרום המשבר הכלכלי העולמי.
קלאודיה ד'ארציפיו (Claudia D'Arpizio) מבכירות חברת הייעוץ BAIN אמרה עם פרסום הנתונים כי "מוצרי היוקרה עשו קמבק בלתי רגיל למרכז הבמה הקמעונאית" לדבריה חוקי המשחק אמנם נכתבו מחדש לאחר המשבר הכלכלי העולמי ובעקבותיו אך בין השאר "מגמת הצמיחה הנמשכת בסין ובמדינות מתפתחות נוספות משפיעות בצורה חיובית מאד על תעשיית מוצרי היוקרה".
בחלוקה לאזורים צופה חברה BAIN כי הצמיחה ברכישת מוצרי יוקרה במדינות אמריקה תהיה בסדר גודל של כ – 8% בהשוואה לשנת 2010 ותסתכם בסך כולל של כ – 77 מיליארד דולר. בסין צופה החברה צמיחה של לא פחות מ – 25% בעוד הצמיחה באירופה צפויה להסתכם בכ – 7%. במקביל צופה החברה ירידה של כ – 5% בצריכת מוצרי יוקרה בשוק היפני כאשר התחזית מדברת על כך שמגמת ההתאוששות של היפנים מהאסון הכבד תהיה מהירה יחסית וכבר ברבעון ה – 3 של שנת 2011 צפויה התייצבות בצריכת מוצרי היוקרה.
מחקר השוק מתמקד גם בנקודת חשובה נוספת והיא הצמיחה הצפויה בשווקים מתפתחים שתמשיך להוות מוקד חשוב ליצרני מוצרי יוקרה בשנתיים שלוש הקרובות. לדברי המחקר השינויים בסגנון החיים מובילים עלייה בביקוש למוצרי יוקרה במדינות כמו רוסיה ולדברי החברה גם במדינות המזרח התיכון צפויות התפתחויות חיוביות כאשר השקה של עוד ועוד חנויות יוקרה במדינות אלה תהווה את הדלק לצמיחה הצפויה בשוק מוצרי היוקרה.
הדו"ח של חברת BAIN מתמקד גם בשוק המתפתח של ברזיל ולדברי מומחי החברה צפויות השנה השקעות רבות של חברות מובילות ומותגים בינלאומיים בברזיל במהלך שנת 2011. השקעות אלה יסייעו בהגדלת הצמיחה במכירת מוצרי יוקרה בברזיל מ – 10% ל – 15%.
ההתפתחות האדירה שמתחוללת בכלכלה ובחברה בסין ימשיכו להוות, לדברי חברת המחקר, מוקד חשוב ביותר לצמיחה הצפויה בשנת 2011.
שווקי מוצרי היוקרה חייבים להמשיך ולהתמקד בפוטנציאל של השווקים המתפתחים – "לשווקים המתפתחים יש השפעה הרבה יותר גדולה מאשר רק לייצר הכנסות ורווחים" אומרת קלאודיה ד'ארציפיו. לדבריה "הצרכנים החדשים מכריחים את מותגי היוקרה להיות הרבה יותר זריזים ומתוחכמים בכל מה שנוגע לבחירת הטובין ולרמת השרות שהם מעניקים לצרכנים".