רפי ירושלמי, דירקטור ונציג בנין מכבי

רפי ירושלמי, דירקטור ונציג בנין מכבי

דור שני בענף היהלומים, נולד בשנת 1964 בישראל.

בשנת 1986 השתחרר משירותו הצבאי והתמקד בלימוד ייצור היהלום-ניקוד, ניסור וליטוש.

בשנת 1987 החל את דרכו העצמאית בענף כשותף של אביו – אהרון, ושל דודיו – ציון ובני.

בשנת 1989 הצטרף כשותף ליהלומי א. דלומי בע"מ - חברת היהלומים הוותיקה בעלת סייט משנת 1993 מ-DTC שנוסדה על ידי אשר דלומי, אביה של רעייתו של רפי – סיגלית שגם היא שותפה ומנהלת בחברה.

במסגרת יהלומי א. דלומי מופקד רפי על תחום הגלם - קנייה,מכירה וייצור והוא חולש על ניהול המפעלים שבבעלות החברה בארץ בבוצוואנה ובסין בהם מועסקים כ-700 עובדים. כמו כן הוא ממונה על קשרי החברה עם ספקית הגלם הגדולה בעולם –DTC ומפיקות גלם שונות בעולם.

בבחירות שהתקיימו בשנת 2005 נבחר לראשונה כחבר הנהלת הבורסה וכיהן כיו"ר ועדת אישור קבוע של חברים ,יו"ר ועדת דור ההמשך ודירקטור מטעם הנהלת הבורסה במועצת המנהלים של מכון היהלומים.

בבחירות שהתקיימו ביוני 2007 נבחר בשנית כחבר הנהלת הבורסה וכיהן כיו"ר ועדת קבלת חברים ומתמחים, נציג הנהלת הבורסה בדירקטוריון מפעלי בורסת היהלומים וכדירקטור מטעם הנהלת הבורסה במועצת המנהלים של מכון היהלומים.

בבחירות שנערכו בשנת 2009 נבחר בשלישית לכהן כחבר הנהלת הבורסה. בקדנציה זו יכהן כמזכיר כבוד וכחבר נשיאות הבורסה. כמו כן מונה ליו"ר ועדת קבלת חברים ומתמחים וכנציג הנהלת הבורסה בדירקטוריון מפעלי בורסת היהלומים.

בבחירות שנערכו בשנת 2011 נבחר לכהונה רביעית ברציפות כחבר הנהלת בורסת היהלומים ומונה לכהן כממלא מקום נשיא הבורסה וכיושב ראש הוועדה המשפטית.