חברת דיאמדל, זרוע השיווק של ענקית היהלומים דה בירס לשוק המשני, מדווחת כי במסגרת המכירה הפומבית החמישית שקיימה השנה נמכרו כל 410 חבילות הגלם שהוצעו.
מהנתונים שמפרסמת חברת דיאמדל עולה כי במכירה הפומבית השתתפו 189 חברות שונות מישראל, בלגיה, ומדינות אסיה פסיפיק ומתוכן זכו 89 חברות שונות.
"גונת'ן וויטני מנהלת השיווק והמכירות של חברת דיאמדל אמר כי "מחירי הגלם רשמו עליה בכל קטגוריות הגלם שנמכרו, כאשר ההתייקרות הגדולה ביותר נרשמה בקטגוריות של האבנים הקטנות יותר".
לפי נתוני דיאמדל אף חברה לא זכתה ביותר מ – 37 חבילות גלם. 55% מהגלם בערכים דולריים נמכר לחברות שאינן בעלות סייט של ה – DTC בעוד חברות בעלות סייט זכו ב – 45% מהגלם שהוצע למכירה.
לדברי מנכ"ל חברת דיאמדל ניל וונטורה "הביקוש ליהלומי גלם בטווח הזמן הקצר צפוי להישאר חזק אך יכול להתמתן בטווח הזמן הבינוני וזאת לאור רמת האבטלה הגבוהה במדינות המפותחות והאינפלציה בשווקים המתעוררים – שני פרמטרים שעלולים למתן את הביקוש".