הארי ווינסטון – המכירות הוכפלו

הארי ווינסטון – המכירות הוכפלו

בעוד מחירי יהלומי הגלם של הארי ווינסטון גדלו ב – 41% ברבעון השני, היו אלה מכירות התכשיטים והשעונים שמשכו את תשומת הלב – המכירות הקמעונאיות של החברה זינקו ב – 98% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות סגמנט מוצרי היוקרה של חברת הארי ווינסטון הסתכמו ברבעון השני של שנת 2011 בכ – 132.8 מיליון דולר. מכירות אלה הניבו לחברה רווח תפעולי שח 6.8 מיליון דולר ברבעון ורווח לפני הוצאות EBITDA של 10.1 מיליון דולר.

תפוקת יהלומי הגלם של החברה ברבעון זה רשמה צמיחה של 11% והסתכמה ב – 0.72 מיליון קרט (המהווים את חלקה של החברה במכרה דיאוויק. מבחינת מכירות של יהלומי גלם מכרה החברה במהלך הרבעון השני של השנה 570,000 קרט נתון המהווה ירידה בהשוואה למכירות הגלם של החברה ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ – 780,000 קרט.

למרות הנתונים הללו נרשמה דווקא עליה של 3% במכירות הגלם של החברה במונחים דולריים (89.6 מיליון דולר) וזאת בזכות זינוק של כ – 41% במחירי הגלם.

החברה מדווחת כי רווחיה מסגמנט הכרייה ירדו ב – 41% והסתכמו ברבעון ב – 16.3 מיליון דולר.

רוברט גניקוט, יושב ראש החברה ומנכ"לה מסר עם פרסום התוצאות כי "הביקוש הגלובלי שבא לידי ביטוי בעיקר בכלכלות המתפתחות כסין והודו הוביל למכירות טובות ולעלייה במחירי הגלם".

גניקוט צופה המשך צמיחה בביקוש לתכשיטי יהלומים ולשעוני יוקרה מהשוק הסיני בעוד השוק היפני והשוק של מדינות המזרח התיכון משתפר אף הוא. לדבריו השוק האמריקאי צפוי להישאר מאופק בתקופה הקרובה. למרות התחזית האופטימית שלו, גניקוט לא צופה עלייה נוספת במחירי יהלומי הגלם בתקופה הקרובה.