כמה ישקיעו הצרכנים האמריקאים בחג המולד

כמה ישקיעו הצרכנים האמריקאים בחג המולד

שאלת מיליארד הדולר בעולם הקמעונאי לקראת חגי סוף השנה היא תמיד כמה ישקיעו הצרכנים על מתנות ליקיריהם ולעצמם. התחזית של אמריקן אקספרס חוזה שכל צרכן אמריקאי ישקיע כ – 831 דולר.
שוק הצריכה של ארצות הברית בימים כתיקונם וגם בימים של טלטלות כלכליות מהווה את אחד העוגנים המרכזיים והחשובים ביותר של הכלכלה העולמית ולכן כולם נושאים את עיניהם אל שוק הצריכה בארצות הברית ומנסים להתכונן בצורה הטובה ביותר על מנת לענות על הטעם והצורך של הצרכן המקומי.

התחזית הנוכחית של אמריקן אקספרס, לפיה צפוי כל צרכן להשקיע בממוצע כ – 831 דולר על מתנות לקראת חג המולד מהווה זינוק של לא פחות מ – 17% בהשוואה לנתוני האמת של 2010. יש לציין כי התחזית של אמריקן אקספרס היא גם גבוהה הרבה יותר מהתחזית של הפדרציה הלאומית לקמעונאות שחוזה הוצאה ממוצעת של כ – 520 דולר לנפש בלבד.

לפי התחזית של אמריקן אקספרס, דווקא השכבה האמידה בארצות הברית צפויה להיות סולידית יותר בחג הקרוב בהשוואה לחג המולד של 2010. לפי התחזית צפויים האמידים להשקיע כ – 2,270 דולר ברכישת מתנות – נתון נמוך בהשוואה לנתוני האמת של 2010.

באופן לא מפתיע מצטרפת התחזית של אמריקן אקספרס לתחזיות קודמות וקובעת כי לקראת חג המולד יעדיף הצרכן האמריקאי להמתין להזדמנויות ולהנחות מפליגות. כפועל יוצא מכך מתכננים הצרכנים האמריקאים, על פי התחזית, להציף את השווקים במכירות יום שישי השחור וב - Cyber Monday וזאת על מנת לשים ידם על המבצעים הלוהטים ביותר. לפי הנתונים 42% מהקונים מתכננים לבקר בחנויות במהלך יום שישי השחור (25 בנובמבר), נתון זה מהווה זינוק של לא פחות מ – 31% בהשוואה לנתוני 2010. בסך הכל צפויים הקונים ביום הנחות זה להשאיר בחנויות סכום ממוצע של כ – 504 דולר.

הסקר של אמריקן אקספרס דירג את המתנות המבוקשות ביותר וקבע כי לקראת חג המולד 2011 תכשיטים ושעונים נמצאים במקום ה – 9 ברשימת ה – WISH LIST של הצרכנים – 23% מהצרכנים בחרו בקטגוריה זו (שיפור של 1% בהשוואה לנתוני האמת בשנת 2010).

פאם קודיספוטי מאמריקן אקספרס הסבירה את הממצאים ואמרה כי "הצרכן האמריקאי מנוסה ומחושב מאי פעם והוא מאמץ גישות מגוונות על מנת להפיק את המרב מכספו ובה בעת לפעול בתוך מסגרות תקציב מוגדרות".

נתון מעניין נוסף בנוגע להרגלי הצריכה של המשתנים של הצרכן במאה ה – 21 מלמד כי אחד מתוך כל ארבעה צרכנים ישתמש בטלפון הסלולארי שלו במהלך הקניות – על מנת להשוות מחירים, לקבל רעיונות למתנות, לחפש הנחות ומבצעים וכו'. הנתונים מלמדים גם כי 6% מהצרכנים צפויים בסופו של דבר גם לבצע את הרכישה בפועל באמצעות המכשיר הנייד. נתון חשוב שהקמעונאים וודאי כבר הפנימו מזמן הוא כי שליש מהקונים מתכוון לבצע סקר מחירים באינטרנט לפני שיצא לחנויות עצמן ומחצית מהם גם יבצעו את הרכישות עצמן באמצעות האינטרנט..