יום שישי שחור ורוד לתעשיית התכשיטים
יום שישי שחור ורוד לתעשיית התכשיטים
הפדרציה הלאומית האמריקאית לקמעונאות מעריכה כי לא פחות מ – 131.4 מיליון בני אדם השתתפו בחגיגת הקניות של יום שישי השחור מהבית או מהמחשב. 13.8% מהם רכשו תכשיטים.
חגיגת הקניות של
יום שישי השחור היתה מוצלחת לא רק ברמה הכוללת אלא גם עבור קמעונאי וסוחרי התכשיטים. הצרכנים האמריקאים פקדו את החנויות בהמוניהם וכן ביצעו רכישות בהיקף אדיר ברשת האינטרנט. גם השנה התכשיטים היו בין הפריטים המועדפים.
אחוז הצרכנים שרכשו תכשיטים ביום המכירות הגדול של השנה היה גבוה בכ – 10% בהשוואה למספר הצרכנים שרכשו תכשיטים בשנה שעברה. יחד עם זאת יש לציין כי באחוזים היה המספר נמוך יותר מזה שנרשם ביום המקביל אשתקד אך העלייה המשמעותית בכמות הצרכנים הכוללת שהשתתפו בחגיגת יום הקניות הופכת את הנתונים (במספרים מוחלטים) לטובים.
מנתוני הפדרציה הלאומית לקמעונאות (NRF) עולה כי בניתוח של הוצאה למשק בית כי 15.1% ממשקי הבית בעלי הכנסה ממוצעת של כ – 50,000 דולר לשנה רכשו תכשיטים בסוף השבוע האחרון ו – 13.2% ממשקי הבית בעלי הכנסה ממוצעת של למעלה מ – 50,000 דולר רכשו אף הם תכשיטים.
מניתוח גילאי רוכשי התכשיטים עולה כי 21.5% מאלה שבחרו לרכוש תכשיטים בקניות סוף השבוע של יום שישי השחור היו בגילאים שבין 18 ל – 34. נתון מפתיע למדי מגלה כי רק 7.8% מהרוכשים השתייכו לשכבת הגיל שמעל 55.
יש לציין כי גם מכירות יום הקניות של
"סייבר מנדיי" הוכיחו שהצרכן האמריקאי שב לזירה - אולי זהיר ובררן יותר מבעבר אך בכל זאת עם יד שמוכנה להיכנס עמוק לארנק ו"לגהץ" את כרטיס האשראי.