השימוש שעושים קמעונאים בארצות הברית ברשתות החברתיות באינטרנט כמקדמות מכירות
לקראת חג האהבה (Valentine’s Day) שיחול בעוד כשבועיים, עשוי להעניק השראה ורעיונות
לחברות היהלומים שלנו, ובעיקר לאלה שנכנסו לתחום תכשיטי היהלומים. אנו מביאים מבחר
מהדוגמאות שאסף האתר
diamonds.net של רפפורט, הממחיש את השימוש שעושים קמעונאי
התכשיטים בארצות הברית ברשתות החברתיות, שהפכו לכלי שיווקי חשוב ויעיל. ערוץ
ביוטיוב, דף מעריצים בפייסבוק וציוצים בטוויטר, מסייעים לטפח יחסים עם לקוחות
קיימים, לחדור לפלחי שוק חדשים ולהגדיל את המכירות.
קרטר (Carter’s Diamonds), בשיתוף עם המותג Hearts On Fire , השיקה
מסע לקידום מכירות בפייסבוק. קמעונאית התכשיטים מציעה לגולשים לכתוב סיפורי אהבה
ב-100 מילים או פחות, ולפרסם אותם בדף המעריצים של קרטר ביחד עם תמונה או סרטון
וידאו. הזוכה במקום הראשון בתחרות יקבל במתנה טבעת אירוסים משובצת יהלומים בשווי
20,000 דולר. מקומות 2-5 יזכו בתכשיט יהלומים בשווי 1,750 דולר.
Hearts On Fire שיתף פעולה גם עם חברת ביטוח תכשיטנים אמריקאית, והשיק
תחרות תמונות בפייסבוק בשם "הראו את האהבה". המשתתפים בתחרות התבקשו להשלים את
המשפט "אני מראה את האהבה שלי ב..." ולהעלות תמונה שמתארת הכי טוב את המשפט שלהם.
הזוכה בתחרות יקבל תליון יהלום בצורת לב של המותג.
תכשיטי סמואלס (Samuels Jewelers) הצטרפו לחגיגת התחרויות בפייסבוק,
והציעו למשתתפים אפשרות לזכות בשרשרת יהלום בשילוב ספיר ורוד, בתמורה ללחיצה על
כפתור הלייק בדף המעריצים של החברה. מותג היהלומים TACORI מציע לחברים בפייסבוק
ללחוץ על כפתור הלייק בדף המותג, ולמלא רשימת משאלות המורכבת ממוצרי המותג.
המעריצים המאושרים שיזכו, יוכלו להנות ממגוון פרסים ובהם, עגילי אמטיסט אופנתיים
וכרטיסי מתנה בשווי 100 דולר.

בידיעה נמסר, ששווי הפרסים בתחרויות נע בין מאה דולר לעשרות אלפי דולרים.
ה"באזז" שיוצר קמפיין פייסבוק ביחס להשקעה הכלכלית, נראה כיום לדעת משווקים רבים
כאחת העסקאות היותר משתלמות שיש לפלטפורמת השיווק המקוון להציע.