עליה של 26% במכירות דה בירס ב-2011

עליה של 26% במכירות דה בירס ב-2011

12/02/2012
תפוקת היהלומים ירדה ב-5%; מחירי ה-DTC עלו ב-29%
ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) דיווחה באחרונה על מכירות של 7.4 מיליארד דולר בשנת 2011, עלייה של 26% לעומת שנת 2010. עלייה נוספת במכירות נרשמה גם בחברת הסחר בגלם (DTC) שבבעלותה, שסיימה את השנה החולפת עם מכירות של 6.5 מיליארד דולר (הנתון השני בגודלו בתולדותיה), גידול של 27% בהשוואה ל-2010. לעומת זאת, תפוקת היהלומים של דה בירס בשנת 2011 הסתכמה ב-31.3 מליון קרט, ירידה של 5% בהשוואה ל-2010.
עוד עולה מהדיווח כי, במחצית הראשונה של 2011 נרשמה עליה יוצאת דופן בביקוש הצרכני, שבשילוב עם רמות תפוקה נמוכות ביותר של יהלומים, הובילה לביקושים ערים ביותר ליהלומים מלוטשים וליהלומי גלם. לעומת זאת במחצית השנייה של השנה שעברה, הביקוש ליהלומי גלם התמתן וירד קמעא בהשוואה לביקושים הגבוהים שאפיינו את המחצית הקודמת של השנה. הירידה בביקושים נבעה  משינויים מאקרו כלכליים, צמצום הנזילות של מרכזי הייצור (במיוחד בדולרים(והאטה בקצב הביקוש הקמעונאי.
אולם בסיכום כללי, שנת 2011 היתה שנה יוצאת דופן מבחינת הביקוש, עם רמות שיא של ביקוש צרכני שהוערכו בין 11% ל- 13% ועלייה של 29% במחירי ה-DTC.
בתפוקת היהלומים אשתקד נרשמה כאמור ירידה של 5% בהשוואה ל-2010. התפוקה במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכמה ב-15.5 מיליון קרט (בדומה למחצית הראשונה של 2010), בשל גשמים עזים בדרום אפריקה, עבודות תחזוקה ומו"מ ממושך על תנאי העסקתם של העובדים. במחצית השנייה של 2011 רשמה דה בירס עלייה קלה ברמות התפוקה שהגיעה ל-5.8 מיליון קרט, למרות השינוי בתוכנית העבודה שלה, זאת לאור הימשכות המגמה הסוערת בשוק היהלומים ברבעון האחרון של 2011.
חנויות המותג של דה בירס דיווחו על עלייה במכירות בכל העולם ובמיוחד בסין. דה בירס הציבה השנה את סין במעלה סולם העדיפויות שלה ומתכננת להרחיב  את פעילותה במדינה. ענקית היהלומים מתכננת לפתוח עוד חנויות בנוסף לאלו הנמצאות בבייג'ינג, טיאנג'ין (Tianjin), דליאן (Dalian) והחנות השנייה שנפתחה בהונג קונג ב-2011.
המותג Forevermark המשיך להתפשט בשווקים קיימים בסין, הונג קונג ויפן, ובמחצית השנייה של השנה שעברה הושק גם בהודו ובארצות הברית. כיום המותג זמין ב-658 חנויות קמעונאיות ב-9 שווקים - עלייה של 89% בהשוואה לשנת 2010.