קומסקור: שיא חדש בהוצאות על רכישות אונליין ב-2011

קומסקור: שיא חדש בהוצאות על רכישות אונליין ב-2011

13/02/2012
ההוצאות על רכישות ברשת ברבעון הרביעי אשתקד עלו ב-14%, בין המוצרים המובילים תכשיטים ושעונים
חברת הסקרים קומסקור (ComScore), דיווחה באחרונה כי ההוצאות על רכישות קמעונאיות מקוונות בארצות הברית, ברבעון האחרון של שנת 2011, הסתכמו ב-49.7 מיליארד דולר - עלייה של 14% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2010. זהו הרבעון התשיעי ברציפות שמסתיים עם עלייה בהוצאות על רכישות באינטרנט, והרבעון החמישי ברציפות שמציג עלייה דו ספרתית. סך כל ההוצאות הקמעונאיות אונליין בארה"ב בשנת 2011, הגיע לשיא של 161.5 מיליארד דולר - עלייה של 13% בהשוואה לשנת 2010.
יו"ר קומסקור, ג'יאן פולגוני (Gian Fulgoni), אמר כי, "הרבעון הרביעי אשתקד הכתיר את שנת 2011 כעוד שנה חזקה למכירות קמעונאיות ברשת, כל רבעון השיג עלייה דו ספרתית בהשוואה ל-2010. למרות אי הוודאות המתמשכת בכלכלה האמריקאית הצרכנים הגדילו את רכישותיהם באינטרנט.מחיר ונוחות, ממשיכים להיות הערכים המכריעים שמניעים את המסחר המקוון, ואם תנאים אלה לא ישתנו נוכל לצפות לראות שינוי נוסף בערוצי הקנייה לכיוון האונליין ב-2012, וכנראה גם האצה במגמת הגדילה הנוכחית".
עוד עולה מהדיווח כי, קטגוריות המוצרים שהציגו את הביצועים הכי טובים במכירות אונליין הן: תוכן דיגיטלי ומנויים, תכשיטים ושעונים, מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים ותחביבים ותוכנות מחשב. בכל קטגוריה נרשמה עלייה של לפחות 18% לעומת שנת 2010.
ב-10 ימים ברבעון הרביעי אשתקד ההוצאות אונליין חצו את רף המיליארד דולר, כשבראשם יום שני המקוון (Cyber Monday) שחל ב-28.11, עם הוצאה של 1.251 מיליארד דולר. למקום השני הגיע גם כן יום שני בשבוע (5.12) עם הוצאות של 1.178 מיליארד דולר. את השלישייה הראשונה סוגר יום שני הירוק (Green Monday– יום ב' השני בחודש דצמבר) שחל ב-12.12 עם הוצאה של 1.133 מיליארד דולר.
סמארטפונים וטאבלטים שיחקו תפקיד משמעותי בעלייה בהוצאות על רכישות ברשת. צרכנים הגבירו את השימוש במכשירים אלה, כדי לבדוק את תכונות המוצרים שעניינו אותם ואת המחיר שלהם בעודם נמצאים בחנות.