ענף היהלומים הישראלי יזכה שוב בנוכחות מרשימה ב-BASELWORLD 2012, עם 17
חברות יהלומים מישראל שיציגו בתערוכה חשובה זו. התערוכה תתקיים בבזל שבשוויץ, בין
ה-8 ל-15 במרס השנה. מכון היהלומים הישראלי (IDI) יקים בתערוכה דוכן מידע ותדמית
בולט באולם 3.1. חברות היהלומים הישראליות יציגו באולם 3 המיועד ליהלומים בתפזורת.
מכון היהלומים יערוך את ארוחת הצהרים השנתית לתקשורת ביום שישי, 9.3.12,
בין 12:00 ל-13:30 בצהרים, במרכז הכנסים של בזל (Basel Convention Center) בחדר
Osaka – Samarkand. בדומה לשנים קודמות, מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר (Eli
Avidar), יציג את קמפיין השיווק החדש לשנת 2012.
באירוע של מכון היהלומים ישתתף העתידן הבינלאומי פרופ' דוד פסיג (David
Passig), מחבר הספרים "קוד העתיד" ו-"2048". פרופ' פסיג ירצה על "אתגרי העל
במאה ה-21 מנקודת מבט מדעית".
2011 היתה שנה מוצלחת מאוד לענף היהלומים הישראלי, עם עלייה של 23.5%
בייצוא המלוטש נטו שהסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ועלה על יצוא המלוטש נטו בשנת 2007.
גורמים במכון היהלומים מסרו, כי העלייה המשמעותית במספר החברות מישראל המציגות
בתערוכה מעידה על התעוררות בענף היהלומים הישראלי, כמו גם על החשיבות שהענף מייחס
לתערוכה.
BASELWORLD נחשב לאירוע היהלומים והתכשיטים הראשי הנערך בשוק האירופי,
ומקום מפגש עיקרי לסוחרי יהלומים ורוכשים מכל העולם. מכון היהלומים הקים בפורטל
IDI, מיני אתר המאפשר לרוכשים לקבל מידע אודות החברות הישראליות לפני פתיחת
התערוכה.
יו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ (Moti Ganz) אמר, כי ענף היהלומים בישראל חזק
יותר מתמיד, אך הוא עדיין ניצב מול אתגרים בשל המצב הכלכלי. "ענף היהלומים הצליח
משום שפיתח שווקים חדשים במקביל להשקעה בפעילות בשווקים המסורתיים שלו. למרות אי
הוודאות הכלכלית בכמה שוקי מפתח, אנו בטוחים כי ענף היהלומים יערוך את השינויים
הדרושים שיאפשרו להישגים להימשך במהלך השנה".
מנכ"ל מכון היהלומים, אלי אבידר, אמר כי אסטרטגיית השיווק של המכון ב-2012
תמשיך להיות מגוונת, ותתמקד בשווקים חדשים וקיימים כאחד. לדבריו, מכון היהלומים
יגביר את פעילותו בתחום התערוכות, בתגובה לעניין העצום שגילו החברים בענף
בנושא.