קמעונאית התכשיטים Blue Nile מאבדת את הברק

קמעונאית התכשיטים Blue Nile מאבדת את הברק

28/02/2012
למרות הירידה במכירות תגביר החברה את מאמצי השיווק שלה ותחתוך את עוד יותר את המחירים
קמעונאית היהלומים האינטרנטית Blue Nile, דיווחה באחרונה על מכירות מאכזבות ברבעון הרביעי בשנת 2011, כך התפרסם ב-Financial Times. לדברי החברה, הסיבות לירידה במכירות הן מחירי היהלומים הגבוהים שמרתיעים את הלקוחות, בשילוב הוצאות שיווק גבוהות המפחיתות  את הרווח הגולמי. למרות הירידה במכירות הודיעה Blue Nile, כי תגביר את מאמצי השיווק שלה ותחתוך עוד יותר את המחירים במאמץ לצמוח.
קמעונאית היהלומים המקוונת הגדולה בעולם, שמוכרת את מוצריה באינטרנט בלבד, הכפילה פי 7 את המכירות שלה תוך עשור אחד ל-350 מיליון דולר. Blue Nile רוכשת את היהלומים שלה רק לאחר שהלקוחות הזמינו אותם וכך היא נהנית מהון חוזר אפקטיבי. את השנה שעברה סיימה החברה עם הון חוזר שלילי בסך 60 מיליון דולר.
השילוב בין מחירים נמוכים בהשוואה לחנויות התכשיטים, הון חוזר שלילי, צמיחה איטית, מתח רווחים פוחת עם עלייה בהוצאות וביצועים חלשים של המניה, דומה לעוד קמעונאי שנקרא על שם של נהר-Amazon. שתי ענקיות האינטרנט עשוית להגיע לאותה מסקנה - גם אם אתה נוגס בנתח השוק של מתחרים שלא פועלים באינטרנט,  שיווק קמעונאי בהנחה הוא עסק קשוח.