סין: עלייה בצריכת תכשיטים משובצים ביהלומים קטנים

סין: עלייה בצריכת תכשיטים משובצים ביהלומים קטנים

29/05/2012
מחקר שביצעה חברת הסקרים איפסוס בסין עבור תאגיד הכרייה ריו טינטו, מצביע על מגמת עלייה בצריכת תכשיטים משובצים ביהלומים קטנים, במחירים סבירים  ועיצובים נאים
חברת הסקרים הבין לאומית איפסוס (Ipsos), ביצעה חקר שוק בסין עבור תאגיד הכרייה ריו טינטו. החברה בחנה את האופן אופן שבו תופסים צרכני התכשיטים בסין תכשיטים משובצים ביהלומים קטנים במחירים סבירים, הידועים בשוק הסיני כ'תכשיטי אופנה'. אחת המסקנות העיקריות היא, כי הצרכנים בסין קונים לא רק תכשיטים משובצים ביהלומים גדולים באיכות גבוהה ותכשיטי זהב יקרים, אלא מחפשים גם תכונות נוספות כמו מחירים סבירים וכן עיצובים נאים, שיגרמו להם להרגיש מיוחדים.
עוד עולה מהמחקר:
·        הצרכנים הסינים כבר לא תופסים יהלומים רק כשומרי ערך או כמשובצים בתכשיטי נישואין;
·        הביקוש לתכשיטי אופנה משובצים ביהלומים מהווה חלק מנטייה כוללת בשוק הסיני ל"יוקרה ברת השגה";
·        תכשיטי היהלומים מסוג זה נתפסים בעיני הצרכן הסיני כאביזר המיועד לשימוש יומיומי;
·        העיצוב מהווה מרכיב משמעותי בתהליך קבלת ההחלטה של הצרכן הסיני הרוכש תכשיט משובץ;