דה בירס מתכננת שינוי הזהות הארגונית

דה בירס מתכננת שינוי הזהות הארגונית

03/10/2012
הפיכת החברות הבנות שבבעלות מלאה של דה בירס לחטיבות בחברה, שתהפוך מ'משפחת חברות' ל'קבוצת חברות', היא אחד מעמודי התווך בשינוי הזהות והתרבות הארגונית המתוכנן בדה בירס
"זהות ארגונית אחידה, המשתמשת במשאבים מרכזיים, כשהחברות הבנות שבשליטתה המלאה הופכות לחטיבות בקבוצה – אלה חלק מהצעדים המתוכננים בדה בירס, שלא תיקרא עוד 'משפחת החברות של דה בירס', אלא 'קבוצת החברות של דה בירס'. במסגרת השינוי מתוכננת הפיכתה של תפיסת שרשרת הערך של היהלום. במקום התפיסה הנוכחית, המובילה מהמכרה לצרכן, תונהג תפיסה חדשה, שתשים את הלקוח, של גלם או מלוטש, בראש שרשרת הערך" – כך תמצתה בעבורנו עורכת 'היהלום' – שירה עמי – את עיקר השינויים בתרבות, בזהות ובמבנה הארגוניים שמתכנן מנכ"ל דה בירס – פיליפ מילייה.
מנכ"לית ה-DTC - ורדה שיין, התייחסה אתמול (2.10) להשפעות של השינויים המתוכננים על בעלי הסייט.  לדבריה, השינויים ההדרגתיים, שיבוצעו לאורך זמן, יאפשרו לה לתרגם את צורכי בעלי הסייט לאסטרטגיית ייצור ומכירה נכונה, "כך שביחד נוכל להגדיל את ערך היהלומים בעשורים הקרובים."
עוד אמרה שיין, כי למרות שמדובר במאמץ תהליכי ממושך, שיידון בהרחבה בחודשים ובשנים הבאות. כבר " בעתיד הקרוב ננקוט צעדים קטנים שידחפו קדימה את השינוי התרבותי". ה-DTC ודיאמדל הן שתי החברות הראשונות הצפויות לעבור שינויים, ולהפוך לחטיבות בתוך קבוצת החברות של דה בירס. עוד אמרה, כי " הזהויות השונות של רוב החברות שבשליטת דה בירס (אך לא העסקים עצמם) כולל DTC ודיאמדל, ייעלמו עם הזמן, ופעילותן (שתמשיך לשגשג) תאוחד תחת הזהות הארגונית הכוללת של דה בירס. כתוצאה, בעלי סייט של ה-DTC יהפכו ל'בעלי סייט של דה בירס'. זרוע המסחר של דה בירס צפויה אפוא להחליף את שמה ל"מכירות קבוצת דה בירס" (De Beers Group Sales),  או 'חטיבת השיווק של קבוצת דה בירס' (De Beers Group Marketing Division)".