סקר: הצרכנים בהודו יקנו פחות בעונת החגים הקרובה
סקר: הצרכנים בהודו יקנו פחות בעונת החגים הקרובה
10/10/2012
האינפלציה הגואה בשילוב השחיקה בשכר צפויים לפגוע בהכנסה הפנויה של משקי
הבית במדינה
רוב הצרכנים בהודו יאלצו לקצץ בהוצאות במהלך עונת החגים המתקרבת
כדי "לסגור את החודש" לאור העלייה באינפלציה - כך עולה מסקר שערכה לשכת המסחר
והתעשייה של הודו (ASSOCHAM) ופורסם באתר rough & polished.
רוב המשיבים שהשתתפו בסקר שנערך בין החודשים אוגוסט וספטמבר 2012 אמרו, כי
הם מתכננים לצמצם בהוצאות שלהם לאור הירידה בערך החסכונות והעלייה המתמשכת במחירים.
17% מהמשיבים אמרו כי הם חוסכים כסף לביצוע קנייה גדולה. במהלך עונת החגים בשנה
שעברה עמד חלקה של ההוצאה המשפחתית על מוצרים הקשורים בחגים על 29% מהשכר החודשי.
הנתונים על אודות שיעור ההוצאה המשפחתית על קניות בעונת החגים המתקרבת טרם
התפרסמו.
רוב המשיבים מתכננים לקצץ בהוצאות אישיות ולא להתפתות למבצעים והנחות של
חנויות שונות, במטרה לשמור על מסגרת תקציבית בעונת החגים. מעל 54% מהמשיבים אמרו כי
ירכשו רק פריטים במבצע או לאחר הנחה, בעוד ש-27% יצמצמו בהוצאות על ממתקים וביגוד.
כ-12% מהמשתתפים אמרו כי ירכשו פחות מתנות, 5% אמרו כי ימחזרו מתנות ו-2% השיבו כי
ירכשו מתנה קבוצתית.
עוד עולה מהסקר כי למעלה מ-71% מהמשיבים המשתייכים למעמד הביניים או בעלי
הכנסות נמוכות רואים באינפלציה הגואה, במספר הקטן של משרות פנויות בשוק העבודה
ובשחיקה בשכר, את הסיבות העיקריות לירידה במצב הרוח לקראת עונת החגים המתקרבת. יותר
מ-87% מהמשיבים אמרו כי ההוצאות על מוצרי צריכה זינקו בשנה האחרונה מ-39 דולר ל-116
דולר בחודש.