הסקר בדק את מאפייני ההוצאות הצפויות של 11.4 מיליון בתי אב בארצות הברית,
המהווים 10% מהצרכנים האמידים במדינה
ההוצאה של משקי בית אמידים בארצות הברית על מתנות חג המולד השנה תקטן
בשיעור של כ-2.4% ל-2,102 דולר בממוצע בהשוואה לשנת 2011 - כך עולה מסקר מקיף
שערך המרכז האמריקאי לחקר בעלי אמצעים (AARC) ושפורסם באתר רפפורט. "מחקר
הסתיו ה-22 לבדיקת ההוצאות של השוק האמיד" בדק את מאפייני ההוצאות
הצפויות של 11.4 מיליון בתי אב בארצות הברית, המהווים 10% מהצרכנים האמידים במדינה.
למרות שרוב בתי האב האמידים ציינו כי לא שינו או ישנו את ההוצאות שלהם מאז
הסקר האחרון של AARCשנערך בסתיו 2010, כ-38% מהנסקרים השיבו כי יעשו מאמץ מודע
לצמצם או לדחות את ההוצאות שלהם במהלך 12 החודשים הבאים. המחקר של AARC נערך
במשך שנה והוא מקיף כ-4,500 נשים וגברים מבתי אב שונים בארצות הברית המחזיקים
בנכסים ששוויים לכל הפחות עומד על 800,000 דולר.
תוצאות הסקר הנוכחי מבוססות על תשובותיהם המיידיות של 435 משיבים שעומדים
ברף זה ובנוסף, הכנסתם השנתית הממוצעת עומדת על 285,000 דולר, שווי נכסיהם הממוצע
עומד על 3.1 מיליון דולר, הם מחזיקים בנכסים להשקעה השווים בממוצע 1.8 מיליון דולר,
ומתגוררים בבית שערכו הממוצע עומד על 1.3 מיליון דולר.
מהסקר עולה כי לקראת עונת החגים המתקרבת, רק 6% ממשקי הבית האמידים צפויים
להגדיל את הוצאותיהם על מתנות בהשוואה לשנת 2011, בעוד ש-23% צפויים להקטין את
הוצאותיהם ו-7% מתכננים לא לבצע רכישות בכלל. נתונים אלה תומכים בירידה המתונה
הכללית בהוצאות על מתנות לחגים.
ה-AARC צופה כי ההוצאה הכוללת על מתנות בעונת החגים בקרב משקי בית אמידים
תקטן ב-5% ל-22.3 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, ההוצאה הממוצעת על
מתנות לחגים של משק בית אמיד בארצות הברית גדולה פי 4 מההוצאה של משק בית
ממוצע.