למרות ירידה בסך המכירות הכלליות ובמחיר הגלם המשיכה החברה לייצר תזרים מזומנים חזק, הפחיתה את החוב שלה והרחיבה את בסיס היצור חרף תנאי השוק המאתגרים
סך המכירות של דה בירס בשנת 2012 ירד ב-16% ל-6.1 מיליארד דולר, לעומת 7.3 מיליארד דולר בשנת 2011 - כך עולה מתוצאות הדו"חות הכלכליים לשנה שעברה, שפירסמה ענקית היהלומים במסיבת עיתונאים שקיימה ביום שישי שעבר (15.2.13). מכירות הגלם ירדו ב-15% ל-5.5 מיליארד דולר לעומת 6.5 מיליארד דולר בשנת 2011.
בין ה-1.1.12 וה-31.12.12 ירדו מחירי הגלם ב-12% בדומה למחירי המלוטש. תפוקת היהלומים הסתכמה בשנה שעברה ב-27.9 מיליון קרט בהשוואה ל-31.3 מיליון קרט בשנת 2011. תזרים המזומנים שמר על יציבות עם יתרות מזומן בגובה של 697 מיליון דולר (2011: 816 מיליון דולר) וירידה בחוב נטו ל-722 מיליון דולר (למעט הלוואות של בעלי המניות), בהשוואה ל-1.177 מיליארד דולר בשנת 2011.
העתקת פעילות החברה אשתקד מלונדון לבוצווואנה הקדימה את לוחות הזמנים וכללה בין היתר את חטיבות האגרגציה והבטחת האיכות וכן פעילויות נוספות הנחוצות לקיום סייט במדינה. פרוייקט הכרייה Venetia שבדרום אפריקה זכה באישורי הרגולציה האחרונים הנחוצים להפעלתו, והוא יחל לפעול במהלך השנה הנוכחית.
מספר החנויות הקמעונאיות המחזיקות בזיכיון למכירת מותג היהלומים Forevermark עלה בשיעור של 40% ליותר מ-900 חנויות יהלומים עצמאיות ברחבי העולם. חברת האם של דה בירס, אנגלו אמריקן השלימה בשנה שעברה את רכישתן של 40% ממניות החברה, והגדילה את אחזקותיה בדה בירס לשיעור של 85%.
סקירת שוקלאחר המחצית הראשונה של שנת 2011 שהיתה יוצאת מהכלל, אי הוודאות הכלכלית שגרמה לקשיים במסחר ברבעון הרביעי של אותה השנה, המשיכה כצפוי גם ב-2012. הביקוש לתכשיטי יהלומים בשוקי מפתח כמו ארצות הברית, סין ויפן, גדל אך בקצב נמוך יותר מאשר בשנת 2011. שילוב גורמים אלה ביחד עם רמות מלאי גבוהות של מלוטש, הביא לירידה במחיר המלוטש במיוחד ברבעון השלישי של השנה שעברה.
למרות שמחירי הגלם שמרו על יציבות במחצית הראשונה של שנת 2012, שילוב של מחירי מלוטש נמוכים, מלאי גבוה שהצטבר במרכזי הייצור וקשיי נזילות שנוצרו במרכז שרשרת הייצור הביאו לתיקון במחירי הגלם במהלך הרבעון השלישי. עם זאת, לקראת סוף 2012, ההתייצבות שחלה במחירי הגלם שיקפה שיפור קל בביקוש הצרכני במהלך עונת החגים ברוב שוקי היהלומים המרכזיים.
מכירות
הירידה במכירות הגלם נבעה מביקוש מועט, שינוי בדרישות לסחורה בקרב בעלי סייט וירידה בהיצע של סחורות מסוימות. במהלך חודש מארס פרסמה דה בירס רשימה חדשה של בעלי סייט והחלה תקופת חוזה חדשה בת 3 שנים של 'ספק נבחר'. מכירות הגלם באמצעות פלטפורמת המכירות הפומביות של החברה ירדו ל-356 מיליון דולר לעומת 405 מיליון דולר בשנת 2011 לאור האיפוק בפעילות הקניינים.