ההשקעה העולמית במוצרי יוקרה תעמוד ב-2017 על 621 מיליארד דולר
ההשקעה העולמית במוצרי יוקרה תעמוד ב-2017 על 621 מיליארד דולר
עלות ההשקעות הכוללת של עשירי העולם במוצרי יוקרה צפויה לגדול ב-4 השנים הקרובות בשיעור של 10.34% בחישוב שנתי
מספר העשירים אשר רוצים משהו שאפשר להתפאר בו במהלך ארוחות ערב חגיגיות הולך וגדל. רצון זה שלהם אינו דבר חדש. אותו אחוז קטן באוכלוסיה מבזבז יותר מאשר אי פעם על הזכות להתרברב: ההשקעות באוספי היוקרה גדלו מ-2008 ועד 2012 בשיעור צמיחה שנתי של 14.58% - מ-210 מיליארד דולר ב-2008 ועד 362 מיליארד דולר ב-2012, כך מדווח אתר פורבס ישראל.
מ-2013 ועד 2017, עלות ההשקעות הכוללת של המיליארדרים במוצרי יוקרה צפויה לגדול בשיעור של 10.34% בחישוב שנתי, ל-621 מיליארד דולר. על מה יוציאו את הרוב? יינות משובחים, ציורים שיחטפו במכירות פומביות, מכוניות אספנות קלאסיות, אוספי וחפצי אמנות, אבני חן, שעונים ויהלומים. תכשיטים מזהב נחשבים כבר לתכשיטי היוקרה של אתמול.
עם העלייה במחירי היהלומים, גם העלייה בהשקעה בהם היא בלתי נמנעת. המשקיעים מגלים עניין עצום ביהלומים צבעוניים, בעיקר בגוונים נדירים של צהוב, ורוד וכחול. המחיר של יהלומים צהובים עזים 1 קראט עלה למשל בין 2000 ל-2013 ב-225%, מ-22,000 דולר בשנת 2000 ל-78,000 דולר בשנת 2013.