ארה"ב: הוצאות הצרכנים האמידים על תכשיטים לא צפויות להשתנות

ארה"ב: הוצאות הצרכנים האמידים על תכשיטים לא צפויות להשתנות

בראש רשימת המתנות שמעדיפים בעלי משקי הבית העשירים לקבל לחג המולד נמצאים תכשיטי יוקרה ושעונים; ההוצאה הכוללת על מתנות מוערכת השנה ב-23.6 מיליארד דולר
המרכז האמריקאי לחקר אמידות (AARC) מדווח, כי התחזית הכלכלית של משקי הבית האמידים בארצות הברית השתפרה קמעא, אך ההוצאה הצרכנית לקראת חג המולד 2013 בקרב משקי בית אלה, לא צפויה לעלות על זו של השנה שעברה - כך פרסם אתר רפפורט. המחקר שביצע ה-AARC התמקד ב-11.4 מיליון משקי בית המהווים את העשירון העליון בארצות הברית. בין היתר חשף המחקר כמה פרטים חשובים על הרגלי הצריכה של משקי הבית האמידים במדינה, ובהם המודעות והערך של מותג יוקרה מסוים, תכנון הוצאות מול ציפיות להכנסות ועוד. 
 
לפי הגדרות ה-AARC, משק בית אמיד נחשב לכזה אם הוא שווה לכל הפחות 828,000 דולר, או 3.1 מיליון דולר בממוצע, וההכנסה שנתית הממוצעת שלו עומדת על 256,000 דולר. מהמחקר עולה כי, לקראת עונת החגים הקרובה בארצות הברית, צפויה ההוצאה הממוצעת על מתנות של משקי הבית האמידים לרדת ב-2.8% ל-2,175 דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההוצאה הכוללת על מתנות מוערכת השנה ב-23.6 מיליארד דולר.
 
בראש רשימת המתנות שמעדיפים בני הבית האמידים לקבל לחג המולד נמצאים תכשיטי יוקרה - 14% (2% מהגברים ו-27% מהנשים) ושעונים - 7% (5% מהגברים ו-11% מהנשים) - ממצאים דומים לסקר שנערך בשנה שעברה. באשר להוצאות לטווח הארוך, ב-12 החודשים הקרובים, מציין ה-AARC כי, 6% מהמשתתפים מתכננים להוציא יותר כסף על תכשיטים ושעונים, אך 43% דיווחו כי יצמצמו את ההוצאות שלהם. 51% אמרו כי ההוצאה שלהם לעומת השנה שעברה לא תשתנה, אך נתון זה כולל גם משתתפים שלא תכננו לרכוש תכשיטים.