מחירי המלוטש עם תעודות ירדו באוקטובר ב-1.7% על רקע הירידה בהיקף המסחר הכולל; נשמרת היציבות בביקוש לסחורה בגודל 0.30 - 0.50 קרט (H-K, SI-I1)
מכירות חנויות התכשיטים בארצות הברית עלו בחודש ספטמבר 2013 ב-5.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך מדווח אתר רפפורט. על פי הערכות הממשל האמריקאי מכירות חנויות התכשיטים בשנת 2013 צפויות להסתכם ב-69.6 מיליארד דולר. מדד המחירים לצרכן בקטגוריית התכשיטים עלה בספטמבר ב-0.2% ל-181.01 נקודות. בהשוואה לקטגוריות מוצרים אחרות, עלתה הצריכה הריאלית בארצות הברית ב-2.7% והמדד המשולב של כל קטגוריות המוצרים עלה ב-1.2% בהשוואה לספטמבר 2012.
על רק דיווחים אלה ניתן להבחין כי מגמת העלייה במכירות חנויות התכשיטים בארצות הברית נמשכת. באוגוסט 2013 עלו מכירות חנויות התכשיטים ב-6.9% ל-2.389 מיליארד דולר, בעוד שבשמונת החודשים הראשונים של שנת 2013, עלו מכירות התכשיטים ב-9.2% ל-19.652 מיליארד דולר.
קבוצת רפפורט מדווחת עוד כי מדד RAPI למחירי מלוטש עם תעודות ירד באוקטובר 2013 ב-1.7%, על רקע הירידה בהיקף המסחר הכולל, שלא עמד בתחזית המכירות לתקופה זו של השנה. ארצות הברית ממשיכה להוביל את הביקוש למלוטש לאור עונת החגים העומדת בפתח. בהודו נרשם ביקוש חלש למלוטש בתקופה שלפני חג הדיוואלי, ובסין התמתן הביקוש לאחר שבוע הזהב שחל ב-1 באוקטובר. המסחר ממשיך להיות סלקטיבי עם ביקוש יציב לסחורה מסחרית בגודל 0.30-0.50 קרט (H-K, SI-I1).
מדד RAPI למלוטש בגודל 0.30 קרט ו-0.50 קרט עלה באוקטובר ב-0.4% ו-0.2% בהתאמה. לעומת זאת בקטגוריית המלוטש בגודל 3 קרט, נרשמה ירידה של 0.7% במדד. קבוצת רפפורט מציינת כי מחירי המלוטש ירדו קלות במהלך אוקטובר בשל "אי ודאות במחירים" על רקע ביקוש נמוך וצמצום הנזילות בשוק הבין לאומי. הקניינים בארצות הברית מעכבים את ההצטיידות במלאי חדש לקראת עונת החגים, לאור אי הוודאות השוררת במחירי המלוטש והירידה באמון הצרכנים. בנוסף, ההשבתה של שירותי הממשל האמריקאי באוקטובר, על רקע המחלוקת התקציבית בין הרפובליקאים והדמוקרטים, הביאה לירידה בציפיות הקמעונאים לקראת עונת חג המולד.