טכס הרמת כוסית לחג הפסח תשע"ד התקיים היום באולם הבורסה

טכס הרמת כוסית לחג הפסח תשע"ד התקיים היום באולם הבורסה

נשיא הבורסה, שניצר: " ההנהלה פועלת לחיזוק הענף בכל תחום אפשרי - גלם, תעשייה, מיסוי, בנקאות ועוד. ההתקדמות גדולה, ובחודשים הקרובים תוכלו להיווכח בה"
טכס הרמת כוסית חגיגי לכבוד חג הפסח התקיים היום (א') באולם המסחר במעמד נשיא הבורסה, שמואל שניצר, הרב הראשי של ישראל בעבר ורב העיר תל אביב יפו, ישראל מאיר לאו, ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר ובהשתתפות בכירי ענף היהלומים, חברי הנהלת הבורסה, נשיאי כבוד של הבורסה וקהל רב.
 
                      
                     נשיא הבורסה, שמואל שניצר, היום באולם המסחר
                     צילום: פוקס 
  
            
 
נשיא הבורסה, שמואל שניצר, אמר: "שבוע היהלומים הבין לאומי שהסתיים ביום חמישי היה אירוע מכובד ומרשים. התגובות שאני מקבל מצוינות. אולם, עוד בטרם הרגשנו שהוא מאחורינו כבר הפנינו את הפנים לעתיד, לשבוע היהלומים הבא שיתקיים בישראל בתחילת חודש ספטמבר ולשבוע היהלומים האמריקאי שיתקיים בניו יורק בתחילת נובמבר. כל אלה הם חוליה נוספת בשרשרת המאמצים שמשקיעה ההנהלה בחיזוק הענף בכל תחום אפשרי – גלם, תעשייה, מיסוי, בנקאות ועוד. ההתקדמות גדולה, ואני מבטיח לכם נאמנה, שבחודשים הקרובים תוכלו כולכם להיווכח בה."

אני שמח לציין את השתתפותו של ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר, שאישיותו הנעימה וגישתו התכליתית סללו את הדרך לחיבור מיידי בינינו, תוך יצירת יחסי עבודה מצוינים למען הבורסה והעיר רמת גן גם יחד. עולם היהלומים הוא עולם רווי תהפוכות, אך דבר אחד שומר על יציבות כל השנים וזו ברכתו של הרב לאו. אני רוצה גם להודות למנכ"ל בנק איגוד היוצא, חיים פרייליכמן, ולמנכ"ל הנכנס, ישראל טראוב. חג אביב שמח ופסח כשר לכולכם", הוסיף.
 
ממלא מקום נשיא הבורסה, קובי קורן, שהנחה את האירוע עמד על פועלו של הרב לאו, והזמין אותו לשאת דברי ברכה. הרב הראשי של ישראל בעבר ורב העיר תל אביב יפו, ישראל מאיר לאו, פתח כמיטב המסורת בסיפור מעברו העשיר כרב הראשי לישראל, ותיבל את דבריו בדברי הלכה הקשורים לליל הסדר, במשמעות הטמונה בהם, ובעקרון האחדות של עם ישראל הנטוע עמוק בתוך מצוות החג ונוגע בכל יהודי באשר הוא.

"בורסת היהלומים לימדה אותנו עוד מימי אחוזת בית את סוד ה"ביחד". הבורסה הצטיינה בכך שפתחה את הדלת ואת הלב לחברים ולמשפחות, הקימה מפעלי חסד ותרמה ביד רחבה ובלב פתוח. מי ייתן והאחדות השורה בליל הסדר, תמשיך ותקרין על כולנו כל השנה. אברך אתכם בשפע שמחה, שגשוג והצלחה ושלמרות העליות והירידות שיהיה טוב יותר, וששמכם יצא בכל העולם. חג פסח שמח וכשר", אמר.

ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר, אמר: "קודם כל אני מברך על העשייה של ראש העיר הקודם, צבי בר ועל שיתוף הפעולה עם בורסת היהלומים הישראלית, שילך ויעמיק במהלך כהונתי. ההצלחה האישית שלכם וההצלחה הקולקטיבית של המוסד המכובד הזה, הן ההצלחה של העיר רמת גן. מאחל לכולכם חג פסח שמח."

יו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ, אמר: "הערבות ההדדית שלנו שמלווה אותנו בכל השנים שעברו תמשיך ללוות אותנו גם בעתיד. פסח הוא החג שמקרב את כולנו, וביחד כולנו נצליח בכל מעשינו. אני מאחל לראש העיר רמת גן, ישראל זינגר, הצלחה גדולה בתפקידו ורוצה לציין את שיתוף הפעולה הפורה עם העירייה לקראת הקמת מוזיאון היהלומים החדש. שנלך יחדיו מחיל אל חיל ונצליח." גנץ הוקיר את פועלו של מנכ"ל בנק איגוד היוצא, חיים פרייליכמן ואיחל הצלחה רבה למנכ"ל הנכנס, ישראל טראוב.

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, בומי טראוב, אמר: "נהניתי להאזין לדברים של קודמי. ענף היהלומים נמצא בתקופה טובה ואני מאחל לכולכם חג שמח וכשר, הרבה בריאות, שפע פרנסה טובה וקלה ושנעלה ונצליח כולם יחדיו."

נשיא הבורסה הקודם, יאיר סהר, אמר: "24 השעות לפני כניסת החג הן שעות מיוחדות מלאות ברגעים קסומים ששוררים במדינת ישראל. אווירת החג הזו היא מתנה שקיימת רק כאן ואי אפשר לדמיין אותה מחוץ לארץ ישראל. מי ייתן ואווירת האחדות הזו תשרה עלינו כל השנה. חג שמח וכשר."
 
נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, אמר: "ה'ביחד' שהזכירו כאן לפני כמה רגעים היה נוכח במהלך כל שבוע היהלומים הבין לאומי, כשאבני חן הוצעו למכירה לצד יהלומים. חג שמח, פרנסה טובה והרבה בריאות לכולם."

המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, אמר: "אני מצטרף לדבריו של הרב לאו, ומאחל שכולנו נתאחד למען הענף, כדי שנוכל להגשים את המטרות שהצבנו לעתיד של כולנו. תודה רבה וחג שמח לכולכם."

בהמשך העניק נשיא הבורסה, שמואל שניצר, למנכ"ל בנק איגוד היוצא, חיים פרייליכמן, אות חברות כבוד בבורסה. "תודה רבה לכולם", אמר פרייליכמן. "הגעתי לכאן לפני 8 שנים מענף הנדל"ן ומצאתי תעשייה מפוארת ואנשי עשייה מצוינים שדואגים לכלל עם ישראל. זו תעשייה אמתית שתמשיך להצליח גם בעתיד. כפי שתמכנו בענף היהלומים ברגעי משבר, נמשיך לתמוך בענף גם בעתיד. חג שמח וכשר."

כמיטב המסורת, גם השנה הפגינה הבורסה את רוח האחדות והערבות ההדדית באמצעות תרומה לעמותת "רוח טובה". נשיא הבורסה, שניצר, העניק את תרומה הבורסה ליו"ר העמותה, רפי אלול, שאמר: "לפני כעשור החלה עמותת רוח טובה לפעול בקריית מלאכי. בעזרת התרומה שלכם נקים גן שעשועים לטובת ילדי העיר. תודה רבה על תרומתכם למען החלקים הפחות חזקים בחברה הישראלית. חג פסח שמח."