פיליפ מילייה: על ענף היהלומים ליצור מותגים כדי לשגשג

פיליפ מילייה: על ענף היהלומים ליצור מותגים כדי לשגשג

בהרצאה שנשא בפני משתתפי תערוכת JCK לאס וגאס אמר מנכ"ל זה בירס: "כשמדובר ביהלומים איננו רואים תחרות בין מותגים שתרמה לשגשוגם של ענפים אחרים"
"על ענף היהלומים לענות על דרישות הצרכנים לחזק את האמון שלהם ביהלומים ולקדם את עצמו עוד יותר כדי לשמור על ביקוש גבוה", כך אמר מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה, בהרצאה שנשא ביום שישי שעבר (30.5.2014) בפני משתתפי תערוכת JCK לאס וגאס במלון מנדליי ביי בעיר. על פי הדיווח של אתר JCK, אמר מילייה כי הביקוש ליהלומים בארצות הברית ובסין עלה ב-7% וב-18% בהתאמה, אך למרות זאת החמיץ הענף לדבריו כמה הזדמנויות.
 
לדוגמה, בענף היהלומים לא פועלים מותגים רבים בדומה לענפים אחרים. "כשמדובר ביהלומים איננו רואים תחרות בין מותגים שתרמה לשגשוגם של ענפים אחרים", אמר מילייה. "חישבו כיצד המאבק בין אפל לסמסונג שבה את הציבור". לדבריו, הענף אינו משקיע בפרסום כמו ענפים אחרים. "בכמה פרסומות של אפל צפיתם בשנה שעברה, בהשוואה למספר הפרסומות של תכשיטי היהלומים של אפל? אנו מאמינים שעכשיו זה הזמן להשקיע בפרסומות."
 
לדבריו, על הענף לשים לב לאמון הצרכנים. "ככל שנגביר את השקיפות כך נוכל להציג לצרכנים דימוי יותר מלוטש. ענף היהלומים צריך להיות דומה יותר לכל ענף יוקרה נורמלי.
 
מנכ"ל מותג היהלומים של דה בירס, פוראברמארק (Forevermark), סטפן לוסייה (Stephen Lussier), הציג בפני המשתתפים תוצאות מחקר שערכה דה בירס בשוק האמריקאי, שמוביל ללא ספק את הביקוש העולמי ליהלומים. "השוק בארצות הברית שומר על מעמדו כשוק מוביל והוא גדול כמעט פי 3 משוק היהלומים של סין, הנחשב לשני בגודלו בעולם. בעתיד הקרוב, ארצות הברית תהיה המקום שמניע את שוק היהלומים העולמי", אמר.
 
לדברי לוסייה, השוק התאושש בגדול מאז המיתון האחרון, עם עלייה בביקוש לתכשיטי יהלומים שעקפה את חמש השנים שקדמו לו. מהמחקר של דה בירס עולה כי תכשיטי יהלומים ממשיכים להיות פי 3 יותר פופולרים מכל תכשיט יוקרה אחר. עם זאת, מוצרים אחרים, כמו מוצרי אלקטרוניקה, קוראים תיגר על מעמדו של מגזר התכשיטים.
 
לוסייה חושב כי יהלומים ממוצבים היטב לקראת העתיד, היות והם מקושרים לאיכות הנצחית של האהבה. "הצורך הבסיסי עליו אנו עונים, ימשיך להתקיים. האתגר שלנו הוא להיות מסוגלים לשמור שהתועלת הרגשית הבסיסית תמשיך להיות מקושרת לצורך הזה." לדבריו, הצרכנים כיום נוטים פי 5 יותר לעומת מלפני 10 שנים לדווח על קנייה של טבעת אירוסין ממותגת. "צרכנים צעירים רוצים משהו שייבדל אותם ויש כאן עניין רגשי", אמר.
 
עוד עולה מהמחקר שהציג לוסייה כי, המכירות המקוונות ברשת האינטרנט מהוות כ-18% מסך המכירות הכולל של תכשיטי יהלומים - עלייה של 14% לעומת שנת 2011. רשת האינטרנט שומרת על מקומה כערוץ המידע המוביל למחקר טרם קנייה שעורכים הצרכנים.