דה בירס משקיעה מיליארדים בשעה שהביקוש ליהלומים צפוי להתגבר

דה בירס משקיעה מיליארדים בשעה שהביקוש ליהלומים צפוי להתגבר

פירמת הייעוץ הפיננסי, גולדמן זקס, מציינת כי הביקוש ליהלומים צפוי לגדול בשיעור צמיחה שנתי מורכב נומינלי של 11% בין השנים 2013 ל-2017

מפיקת היהלומים הבין לאומית, דה בירס, משקיעה הון עתק בפעילותה העסקית בעוד שהביקוש ליהלומים צפוי כמעט לעלות על היקף התפוקה בעשר השנים הבאות, לאור המחסור בגילוי מרבצים חדשים בעשור האחרון, כך מדווח אתר miningweekly . ענקית הייעוץ הפיננסי, גולדמן זקס, מציינת כי הביקוש ליהלומים צפוי לגדול בשיעור צמיחה שנתי מורכב נומינלי של 11% בין השנים 2013 ל-2017. כתוצאה מכך, צופה גולדמן זקס כי, היצע היהלומים העולמי צפוי לגדול בשיעור של 5.2% בין השנים הללו.

לאור נתונים אלה, סמנכ"ל הפיתוח העסקי החדש בדה בירס, ברוס קליוור ( Bruce Cleaver ), אומר כי, החברה הקצתה כמה מיליארדי דולרים להשקעה בשלושה פרוייקטים עיקריים. "אנו משקיעים כ-2 מיליארד דולר ב- Venetia , המכרה הגדול ביותר שלנו בדרום אפריקה, במטרה להעביר את הפעילות מכרייה בבור פתוח אל מתחת לפני הקרקע, ובכך להאריך את אורך חיי המכרה מעבר לשנת 2040."

קליוור מציין כי דה בירס מתכננת להשקיע מיליארדי דולרים נוספים בהרחבת פרויקט Cut 8 במכרה ג'וואננג ( Jwaneng ) שבבוצוואנה. בנוסף, מקווה דה בירס לצרף לשרשרת היצור מכרה חדש, Gahcho Kué , הנמצא בשטחים שבצפון מערב קנדה, שירחיב עוד יותר את הפורטפוליו שלה בחלק זה של העולם. במקביל, ממשיכה דה בירס להשקיע מדי שנה כ-50 מיליון דולר באיתור מקורות חדשים בחלק מהאזורים העשירים ביותר בעולם במינרלים כמו דרום אפריקה, קנדה והודו.

לדברי קליוור, מתכננת דה בירס להשקיע גם באפיקים אחרים בנוסף לכרייה כמו, מיתוג, שיווק והעלאת התקנים בקרב הקמעונאים. "אסטרטגיית השיווק שלנו מתמקדת ביצירת ביקוש באמצעות המותג שלנו, Forevermark . בכל שנה אנו משקיעים כ-100 מיליון דולר בפעילות שיווקית וביצירת קמפיינים פרסומיים במגוון ערוצים ובהם, טלוויזיה, אינטרנט ודפוס, בשווקים שונים בעולם", אמר.

לקראת סיום השנה, תשיק דה בירס קמפיין גדול בשם Promise, בארצות הברית, המהווה את שוק הצריכה הגדול ביותר בעולם ליהלומים. הקמפיין יצטרף לשורה ארוכה של קמפיינים פרסומיים שהשיקה דה בירס בעבר לקראת עונת החגים.