מכירות חנוית התכשיטים בארה"ב ירדו בכ-7% בנומבר 2014

מכירות חנוית התכשיטים בארה"ב ירדו בכ-7% בנומבר 2014

בין ינואר לנובמבר אשתקד עלו מכירות חנויות התכשיטים ב- 2.2% ל- 27.472 מיליארד דולר; מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה: מגמות הצריכה משתנות לאור הירידה בנתח הפרסום של יהלומים

מכירות החנויות המתמחות בתכשיטים בלבד בארצות הברית ירדו בחודש נובמבר שעבר ב-7.1% ל-2.734 מיליארד דולר, לעומת אותו החודש בשנת 2013. נתון זה מאותת כי התכשיטנים בארצות הברית מתמודדים עם אתגרים כלכליים, כך מדווח אתר רפפורט. יתרה מזאת, נתוני המכירות מנובמבר, החודש המציין את תחילת עונת החגים במדינה, משקפים את הירידה החדה ביותר במכירות בחודש אחד מאז אפריל 2012, בו נרשמה ירידה של 10.3% במכירות ל-2 מיליארד דולר. תוצאות המכירות בנובמבר השנה מתווספות לירידה של 3.9% שנרשמה במכירות התכשיטים באוקטובר.

למרות נתונים אלה, הצליחו מכירות חנויות התכשיטים לעלות ב-11 החודשים הראשונים של שנת שנת 2014 ב-2.2% ל - 27.472 מיליארד דולר לעומת אותה התקופה בשנה הקודמת. בינתיים, כפי שדווח באחרונה, עלו מכירות חנויות התכשיטים והשעונים על פי הערכות ראשוניות, ב-1.4% ל-7.127 מיליארד דולר בחודש נובמבר, וב-2.1% ל-63.58 מיליארד במהלך 11 החודשים הראשונים של שנת 2014.

מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה, אמר באחרונה כי מגמות הצריכה בשווקים בארצות הברית ממשיכות להשתנות בשעה שנתח הפרסום של תעשיית התכשיטים הולך וקטן. לדבריו, המכירות הקמעונאיות בחג המולד בארצות הברית עלו בשיעור חד ספרתי, בעוד ש-74% מחנויות המותג של דה בירס, Forevermark , לא הציגו כל עלייה במכירות, או הציגו עלייה קלה בלבד. מילייה ציין כי דור המילניום המהווה את "החמצן של מכירות היהלומים העתידיות בארצות הברית", מחפש הבטחה יחודית ומוסרית מהמוצרים שהוא רוכש. "פיתוח תוכניות שמלהיבות ויוצרות אמון ביהלומים הן חיוניות עבורנו, במידה ונרצה לפנות לצרכנים בעתיד", אמר.